سم زدايي يك روزه با آبليمو

حیات غرب - غالب افراد قهوه و چاي را جزو نوشيدني‌هاي مورد علاقه خود مي‌‌دانند و كمتر به نوشيدن آب توجه دارند و چون آن را نوشيدني خنثي مي‌‌دانند، اغلب تمايل چنداني به مصرف آن ندارند اما با اضافه كردن مقداري آب ليموترش به آب آشاميدني مي‌توان از فوايد شگفت‌انگيز هر دوي آنها براي سلامت بدن بهره ‌مند شد. يك ليموي كامل كمتر از 20 كالري انرژي دارد. اضافه كردن آب ليموترش به آب آشاميدني، اين نوشيدني سالم و مفيد را لذت‌ بخش‌‌تر مي‌كند و همزمان فوايد ليموترش را نيز به بدن مي‌‌رساند. از فوايد تركيب ليموترش و آب بر سلامت بدن مي‌توان به موارد زير اشاره كرد: 

 مراقبت از پوست: بسياري از محصولات آرايشي با هدف شفاف‌سازي و حفاظت از پوست توليد مي‌شوند اما اغلب بهاي آنها بالاست و در مواردي نيز با پوست سازگار نبوده و نتيجه عكس دارند. مصرف اين نوشيدني طبيعي علاوه بر تاثيرگذاري بر روي پوست از ميزان جوش‌‌هاي سرسياه و چين و چروك پوست مي‌كاهد. ليموترش به بدن شما كمك مي‌كند تا با اثرات منفي افزايش سن روي پوست مقابله كند. اين ميوه با خاصيت آب‌ رساني بالا، چشمه جواني شما را خروشان‌تر مي‌كند. 
 سلامت سيستم گوارشي: مشكلات گوارشي جزو بيماري‌هاي شايع است اما تركيب آب گرم و ليموترش راه‌حلي موثر براي بهبود ناراحتي‌‌هاي گوارشي است. خوردن ليموترش به تسكين معده و بهبود هضم غذا كمك مي‌كند به ويژه وقتي كه آن را همراه با كمي آب گرم و نعناع مصرف كنيد. نوشيدن اين مايع حالت تهوع را كاهش داده و دل آشوبه را از بين مي‌‌برد. 
 تصفيه خون: افراد در طول روز مواد خوراكي متفاوتي مصرف مي‌كنند كه حاوي طعم‌دهنده‌هاي مصنوعي هستند و به ايجاد سموم در خون منجر مي‌شود. تركيب آب و ليموترش از خاصيت پاك‌‌كنندگي خون برخوردار است و سموم خون را دفع مي‌كند. شايد هيچ‌وقت با اطمينان نشود مواد غذايي و مكمل‌‌هايي را مصرف كرد كه پاكسازي بدن از تمام سموم را تضمين كند اما قطعاً ليموترش بهترين خوراكي است كه مي‌تواند به دفع سموم از بدن كمك كند. 
 سلامت دهان: تركيب آب و ليموترش با كاهش تنفس نامطبوع، جلوگيري از خونريزي لثه و كاهش درد دندان به سلامت دهان كمك مي‌كند. ليموترش بوي بد دهان را از بين برده و نفس را تازه و خوشبو مي‌كند. البته دندانپزشكان هشدار مي‌دهند كه چكاندن آب ليموترش در آب گرم موجب اسيدي شدن زياد اين نوشيدني مي‌شود و به ميناي دندان آسيب مي‌زند؛ پس زياده روي نكنيد. دماي آب مي‌تواند اين تاثير را تشديد كند زيرا فرسايش در درجه حرارت‌هاي بالاتر، جدي‌تر مي‌شود. 
  كنترل فشارخون بالا: ليموترش به دليل دارا بودن پتاسيم مي‌تواند فشارخون بالا را كنترل كند و از حالت تهوع مي‌كاهد. 
 سلامت روان: آب ليموترش از خاصيت آرام‌‌سازي و كاهش استرس و افسردگي نيز برخوردار است. 
  سلامت دستگاه تنفسي: آب ليموترش از ميزان خلط سينه مي‌كاهد و به افراد مبتلا به بيماري آسم كمك مي‌كند تا راحت‌تر نفس بكشند . 
 خاصيت ضد پيري: آب ليموترش با كاهش توليد راديكال‌هاي آزاد از پيري زودرس پوست و آسيب ديدن آن مي‌كاهد. در واقع ليموترش نيز مانند ساير مركبات سرشار از ويتامين C است. اين ويتامين يك آنتي‌اكسيدان است كه آسيب‌هاي سلولي را ترميم مي‌كند و روند بروز بيماري‌هاي مرتبط با كهولت سن نظير بيماري‌هاي قلبي و عروقي و سرطان را كند كرده و سلامت چشمان شما را نيز تضمين مي‌كند. 
  خاصيت آنتي بيوتيكي: ليمو محتوي تركيبات ضدالتهابي و داراي خواص ضدباكتري است كه اين تركيبات به تقويت سيستم ايمني شما در مبارزه با سرماخوردگي و آنفلوانزا كمك مي‌كنند. خوردن ليموترش همچنين خارش گلو و گلودرد را از بين مي‌‌برد. اگر استفاده از آب نمك براي تسكين گلودرد موثر نبود مي‌توانيد از تركيب آب و ليموترش استفاده كنيد. 
 سم زدايي يك روزه
اگر قصد پاكسازي و سم زدايي از بدن خود را داشته و مي‌خواهيد هميشه سالم بمانيد كافي است برنامه روتين زير را تنها يك بار در ماه انجام دهيد. 
 در هنگام صبح پيش از آنكه چيزي بخوريد، يك ليوان آبليمو بنوشيد . 
 وعده صبحانه: در اينجا از سالاد ميوه استفاده كنيد. براي اين كار مي‌توانيد از ميوه‌هايي نظير توت فرنگي، تمشك، زغال اخته، بلوبري، گيلاس، سيب، گلابي استفاده كرده و همچنين تعداد انگشت شماري از بادام را در تركيب با ماست بدون چربي ميل كنيد. 
 ميان وعده: براي اين زمان نيز يك ليوان آبليمو را نوشيده و يك عدد موز، كدو تنبل يا تخمه‌هاي آفتابگردان را به برنامه خود اضافه كنيد. 
 وعده ناهار: سالاد لوبيا ادويه‌دار با آبليمو و روغن زيتون بخوريد. 
 ميان وعده: يك ليوان آبليمو، سالاد خيار، تربچه، كرفس و تعدادي كشمش مصرف كنيد. 
  وعده شام: براي اين وعده ماهي كبابي درست كرده و در تركيبات آن از آبليمو و سبزيجات بخارپز استفاده كنيد. 
در نهايت پيش از آنكه به رختخواب برويد مخلوطي از آب گرم و آبليمو را بنوشيد. نكته بسيار مهم اينجاست كه رژيم غذايي ليمو تنها بايد يك‌بار در ماه انجام شود. 
 مهم
اين نكته را فراموش نكنيد كه ما فقط از اضافه كردن چند قاچ ليموي تازه يا افزودن كمي آبليموي تازه به آب و خواص آن به شما گفتيم نه يك بطري آبليموي صنعتي كه محتوي مواد نگهدارنده و ساير افزودني‌‌ها است؛ زيرا روي آوردن به اين محصولات نه تنها تمام اين فوايد را از بين مي‌‌برد بلكه تبعات سوء براي سلامتي و محيط زيست به همراه دارد. پس همين حالا مشغول شويد و آبليموي تازه بگيريد و آن را در فريزر نگه داريد تا هميشه به آبليموي تازه دسترسي داشته باشيد. 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی