هشدار ایران به کشور فتنه گر عربستان


حیات غرب به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، سخنگوی وزارت امورخارجه با هشدار به اندک کشورهایی که کماکان از سیاست‌های فتنه‌انگیزانه سعودی‌ها حمایت می‌کنند، گفت: این همراهی در آینده نتیجه‌ای جز ایجاد مسئولیت در جنایاتی همچون کودک‌کشی و حمایت از تروریسم نخواهد داشت.

 
آقای بهرام قاسمی درخصوص نشست اخیر اتحادیه عرب ضمن بیان این مطلب افزود: وزارت امور خارجه با رصد دقیق، تمام تحولات نشست، اسناد منتشره و اقدامات برخی کشور ها در این اجلاس را مورد بررسی قرار داد.  
 
وی یادآور شد: صدور بیانیه جداگانه کمیته ٤ جانبه اتحادیه عرب علیه کشورمان در حاشیه اجلاس اخیر موریتانی نشان دهنده ناکامی سعودی ها در اجماع‌سازی است.
 
سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: سیاست‌های تفرقه انگیز عربستان و اصرار و فشار این کشور بر سایر کشورها برای حمایت از جنگ افروزی در یمن ،حمایت از تروریست ها در سوریه و عراق و سرکوبگری در بحرین و خیانت سعودی ها به جهان عرب در اتحاد علنی بارژیم صهیونیستی باعث شد که اجلاس موریتانی بی‌رونق و با حداقل مشارکت برگزرا شود.
 
بیست و هفتمین نشست اتحادیه عرب، 4 و 5 مرداد برای اولین بار در نواکشوت، پایتخت موریتانی برگزار شد.
 
در این نشست تنها هشت تن از رؤسا و رهبران عرب حضور داشتند و 14 رهبر دیگر به دلایلی در این نشست حضور نیافتند.
 
 عبدالفتاح سیسی رئیس‌جمهور مصر، عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور الجزایر، سلطان قابوس پادشاه عمان از جمله غایبان این نشست بودند.
 
این نخستین باری بود که موریتانی میزبانی نشست سران اتحادیه عرب را بر عهده داشت. این نشست قرار بود در مراکش برگزار شود اما مراکش به دلایلی از قبول میزبانی این نشست عذر خواست.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی