آیین بزرگداشت استاد مسعود زنگنه در کرمانشاه برگزار شد

 

حیات غرب -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم که با حضور استاد زنگنه و جمعی از هنردوستان و هنرمندان کرمانشاهی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تجلیل از بزرگان عرصه فرهنگ و هنر است.
به گفته رحیمی زنگنه، زنگنه از اساتید برجسته فرهنگ و هنر است که سالها به تربیت شاگردان و خلق آثار فاخر هنری در عرصه موسیقی پرداخته است.
وی افزود: هر شخصی که در موسیقی سنتی و کرمانشاهی دستی دارد بی شک استاد زنگنه را به عنوان پیشکسوت این عرصه می شناسد.
به گفته رحیمی زنگنه، این برنامه به همت انجمن موسیقی کرمانشاه برای تجلیل و قدردانی از یک عمر فعالیت هنری این هنرمند برگزار شده است.
در ادامه معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مراسم تجلیل از این هنرمند بزرگ تنها به زمان بیماری وی اختصاص نداشته و تاکنون چندین بار از این موسیقی دان برجسته کرمانشاهی تجلیل شده است.
آرشام خرسند پور ادامه داد: زنگنه با استفاده از ابزار فلوت که ساز خارجی است توانست آثار ارزشمند ایرانی و کرمانشاهی خلق کند و با بهره گیری از سبک پاپ توانست جوانان بسیاری را به خود جذب کند.
این پیشکسوت موسیقی سال 1326 در کرمانشاه به دنیا آمد و اکنون با بیماری دست و پنجه نرم می کند.
وی برای اولین بار در کرمانشاه ساز فلوت کلیددار را به صورت ساز تخصصی انتخاب کرد و ردیف های موسیقی ایرانی را با این ساز نواخت، زنگنه از جمله اساتیدی بود که موسیقی پاپ را با ساز ایرانی تلفیق کرد.
در پایان این مراسم برخی از دوستان و شاگردان استاد زنگنه ضمن اجرای موسیقی به بیان پاره ای از خاطرات خود پرداختند.

ایرنا

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی