بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم شهریور ماه در کرمانشاه برگزار می شود

حیات غرب - امام صادق(ع): روز غدیر خم در میان روزهاى عید فطر و قربان و جمعه همانند ماه در میان ستارگان است.

اقبال سید بن طاووس: ۴۶۶

رهبر معظم انقلاب :((مسئله‌ی امامت و مسئله‌ی ولایت و زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است. مسئله فقط مسئله‌ی شیعه و معتقدین به ولایت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) نیست. اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین حقیقت غدیر را درست تبیین کنیم، هم خودمان درک کنیم، هم به دیگران معرفی کنیم، خود مسئله‌ی غدیر میتواند وحدت‌آفرین باشد.))

 واقعه غدیر از مهمترین وقایع تاریخی در اسلام است که شناخت آن نقش مهمی در شناخت اسلام راستین و سیره نبوی و علوی دارد. غدیر سرآغاز یک تحول در سرنوشت بشر است . غدیر یکی از مهمترین گذرگاه‌ها در تاریخ دین حیات‌بخش اسلام است که باور به آن رهایی و حرکت در صراط مستقیم را به همراه دارد.

شناخت حقیقی از امام همام، سعادت انسان را رقم می‌زند و شناخت غدیر نیز از مهمترین ملزومات شناخت درست از سیره علوی است.بازسازی غدیر به منظور انتقال مفاهیم این روز بزرگ به نسل امروز ،به یک سنت حسنه تبدیل شده و هر ساله در بسیاری از استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

در کرمانشاه نیز این واقعه تاریخی توسط سپاه ناحیه کرمانشاه بر گزار می گردد .

سر هنگ جهانگیر کریمی فرمانده سپاه نا حیه کرمانشاه در این خصوص گفت : دربازسازی این واقعه مهم کمیته‌های تخصصی مختلفی برای برپایی باشکوه این آیین مهم تاریخی مذهبی شرکت دارند .

جهانگیری افزود : باز سازی واقعه غدیر خم بهترین بازده فرهنگی را برای نسل جوان به همراه دارد . غدیر خم تداوم رسالت انبیاء الهی است . در زمانی که دشمن وحدت اسلامی را نشانه گرفته و ایادی استکبار در جهت تفرقه بین مسلمانان در تلاش است . نشر این واقعه دینی در جهت استحکام وحدت اسلامی نقش فوق العاده ای دارد .

فرمانده سپاه نا حیه کرمانشاه گفت : با بکار گیری نیروهای بسیج و نهادها و ارگان های دولتی این مراسم با شکوه در 30 شهریور ماه 95 در بلوار طاقبستان جنب حوزه علمیه امام خمینی (ره ) بر گزار می شود .

سر هنگ یوسفی راد در خصوص ساماندهی بازسازی این واقعه گفت : اطلاع رسانی بصورت نصب بنر و رسانه ها انجام خواهد شد . ساماندهی نذورات مردم در این روز صورت میگیرد و بازسازی این روز بصورت نمایشی انجام خواهد شد 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی