کرمانشاه معدن استعدادهای فرهنگی و هنری است


حیات غرب - ابراهیم رحیمی زنگنه در سالروز گرامیداشت روز ملی سینمای ایران که در تالار وحدت دانشکده علمی و کاربردی به همت انجمن سینمای جوان کرمانشاه برگزار شد، افزود: استان کرمانشاه در بسیاری از حوزه های هنری مانند موسیقی؛ فیلم سازی و تئاتر در سطح کشور دارای جایگاه برجسته ای است.

وی فرهنگ را حلقه مفقوده برای توسعه پایدار در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: اگر می خواهیم به توسعه پایدار برسیم باید به کارهای فرهنگی و هنری توجه ویژه شود و به خرده فرهنگ ها مانند سرانه مطالعه، رعایت حقوق شهروندی، نظم اجتماعی، فرهنگ کار و مصرف تغییر مثبت کند تا توقع توسعه اقتصادی داشته باشیم.
وی اظهار داشت: توسعه فرهنگی مقدمه توسعه اقتصادی است که کارهای فرهنگی با همین کارهای هنری مانند تئاتر، فیلم سازی، عکاسی و موسیقی حاصل می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه؛ انجمن سینمای جوان استان را انجمنی پویا دانست و گفت: انجمن سینما با کم ترین امکانات و شرایط توانسته جوانان و هنرمندان زیادی را به جامعه سینما ایران معرفی کند.
وی از مسئولان استان درخواست کرد با توجه به پتانسیل و استعدادهایی که جوانان و سینماگران استان دارند برای تهیه مستندات و کارهای فرهنگی و نمایش کارهایشان و حمایت از این هنر استفاده کنند.
رحیمی زنگنه به درآمدزایی و اقتصادی بودن هنر در استان اشاره کرد و گفت: کارهای فرهنگی و هنری مانند سینما، تئاتر، موسیقی، عکاسی و دیگر هنرها این پتانسیل را دارند اگر بستر و زمینه ارایه آنان فراهم باشد برای خود درآمد پایدار ایجاد کنند و نیاز به حمایت نداشته باشند.
وی به سوال و دغدغه اهالی هنر استان در زمینه واگذاری مجتمع های فرهنگی به بخش خصوصی پاسخ داد و گفت: واگذاری این مجتمع ها در راستای اصل 44 اتفاق افتاده است.
وی اضافه کرد: واگذاری این مجتمع ها یا به صورت اجاره ای به انجمن های متقاضی به مدت یک سال در مزایده و یا واگذاری آن ها به انجمن هایی که شرایط لازم را داشته باشند؛ صورت گرفته است.
در پایان این مراسم از کامران خالدی فیلم ساز و هنرمند برجسته کرمانشاه به همراه 14 هنرمند انجمن سینمای جوانان استان که سال گذشته در کشور در زمینه های مختلف موفق به کسب جایزه شده بودند؛ با اهدای لوح تقدیر شد.

منبع : ایرنا

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی