مردم استان کرمانشاه راست قامت و با شکوه در جنگ ایستادگی کردند / بر نامه های حوزه هنری کرمانشاه در هفته دفاع مقدس


حیات غرب - رئیس حوزه هنری کرمانشاه در روز یکشنبه 28 شهریور ماه به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس نشست خبری داشت .

سروری ضمن یاد و خاطره شهدا والا مقام گفت : دفاع مقدس برای ملت ایران مایه  حیات و با لندگی ، شور و شعور ،حماسه و خود با وری و درک ارزشهای والای الهی و انسانی بود که این فضایل به برکت خون مقدس شهدا محقق گردید  .

این ایام متعلق به امام -رهبری -شهدای عزیز -جانبازان و جاوید و الاثر ها و خانواده های مکرم آنها و همچنین متعلق به مردم شرافتمندی است که خالصانه در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کردند .

مردم غیور و سلحشور شهر کرمانشاه در دوران دفاع مقدس 1160 بار مورد هجوم بمباران دشمن کافر قرار گرفتند .مردم این استان بسیار باشکوه در کنار رزمندگان دوران دفاع مقدس با تمام وجود ایستادگی کردند .

در این ایام درود می فرستیم به روح شهدا و جانبازان و آرزوی صبر بیشتر برای خانواده های مکرم جاوید الاثر ها داریم که هنوز منتظر هستند تا خبری از عزیزان خود دریافت کنند .

در ابتدای انقلاب جنگ در کرمانشاه شروع و در همین استان نیز پایان یافت . دورا ن دفاع مقدس 8 سال بود ولی برای استان ما 10 سال طول کشید . جوانان غیور این مرز و بوم بدانند استان کرمانشاه از ابتدای انقلاب در گیر جنگ با اشرار مسلح در نقاط مختلف استان بود .وضعیت ما در دوران دفاع مقدس با استانهای دیگر کاملا متفاوت بود .

در دوران دفاع مقدس تمام اهداف دشمن در غرب کشور منتهی به کرمانشاه می شد . زیر این شهر و استان با موقعیت بسیار حساسی که داشت اگر آسیب جدی می دید این خسارت مستقیم بر سرنوشت جنگ تاثیر گذار بود . لذا مردم این سامان با درک این موقعیت حساس با تمام وجود ایستادگی کردند تا روحیه رزمندگان اسلام مضاعف شود .

امید واریم در این هفته دوستان ما در دیگر دستگاه ها بتوانند به سهم خود بخشی از این رشادتها را برای انتقال به نسل جوان به تصویر بکشند و بتوانیم در قالبهای هنری برای جامعه روشنگری داشته باشیم .

فلسفه وجودی حوزه هنری به منظور پاسداشت رشادتهای رزمندگان و انعکاس ارزشهای دفاع مقدس پایه ریزی شده و بیشتر فعالیتهای حوزه هنری بر این محور ها متمر کز است . در این ایام حوزه هنری استان کرمانشاه نیزهمانند دیگر دستگاه ها، بر اساس رسالتی که بر دوش خود احساس می کند بر نامه هایی را در هفته دفاع مقدس بصورت اختصاصی اجرا می کند . امیدکه بتوانیم در قالبهای هنری برای جامعه روشنگری داشته باشیم .

1 - روز چهار شنبه 31 شهریور و در اولین روز دفاع مقدس در سینما آزادی اکران فیلم ایستاده در غبار پخش خواهد شد . این فیلم روایت زندگی سراسر افتخار احمد متوسلیان است و خبر نگاران در ساعت 3 به اتفاق خانواده محترم میهمان حوزه هنری هستند 0

2 – نمایشگاه نقاشی و تصویر سازی در روز چهار شنبه 31 شهریور در محل حوزه هنری افتتاح خواهد شد .

3 – روز شنبه 3 مهر ماه عصر داستان با موضوع ((ایثار عشق))در دوران دفاع مقدس ویژه برنامه واحد آفرینشهای ادبی حوزه هنری کرمانشاه در این محل بر گزار خواهد شد .

4 – در هفته دفاع مقدس روز نمایی از کتاب ((مهری از نان ساجی ))در حوزه دفاع مقدس را داریم که مربوط به زندگی رزمنده دیار استان کرمانشاه و اسلام آباد، شهید رستمی از فرماندهان دوران جنگ و جهاد سازندگی است .

5 – روز یکشنبه 4 مهر ماه همایش عصر خاطره با موضوع((زن و دفاع مقدس )) در حوزه هنری بر گزار می گردد.

6 – بر گزاری نمایشگاه عکس از رزمندگان در محل حوزه هنری یکی دیگر از فعالیتهای حوزه در هفته دفاع مقدس است .

7 – اجرای نمایش خیابانی  تحت عنوان(( فروش ویژه))  به کار گردانی آقای مرتضی اسدی مرام از تاریخ 31 شهریور ماه به مدت یک هفته در نقاط مختلف شهر کرمانشاه برگزار می شود .

8 – رو نمایی از 8 تندیس دوران دفاع مقدس در چهار شهرستان پاوه -جوانرود -روانسر و ثلاث بابا جانی .

9 – در روز ششم مهر ماه گرده همایی از پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در محل حوزه هنری برگزار می گردد. 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی