فساد درصندوق فرهنگیان،فرار فانی از پاسخ گویی


حیات غرب -  
با استعفای وزیرآمورش و پرورش عملا مساله استعفای وی به تاریخ پیوست. چند روز پیش بود که چند نماینده مجلس نامه استیضاح وزیر آموزش و پرورش را درصحن مجلس تقدیم هیات رئیسه کردند و البته اگر فانی استعفا نمی‌داد به طور یقین مورد بازخواست نمایندگان مجلس قرار می‌گرفت. عملکرد فانی درسمت وزیر آموزش‌و‌پرورش به اندازه‌ای نبود که با برنامه‌ها و اهداف هماهنگ باشد. وی همچنین با نگرش غالب نمایندگان مجلس همراه نبود. فانی هیچگاه گزینه اول روحانی برای تصدی این پست نبود. روحانی درهمان ابتدا وزارات آموزش و پرورش را که محمد علی نجفی پرسابقه ترین وزیرآموزش و پرورش و از همکاران خود درمرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت سپرد اما وی با اختلاف یک رای نتوانست از سوی نمایندگان مجلس قبل وزیر آمورش و پرورش شود

فساد ۸ هزار میلیارد تومانی

اوایل شهریور ماه بود که اخباری از فساد ۸‌هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بازداشت فرزند و همسر مدیرعامل این صندوق توسط یکی از نمایندگان مجلس منتشر شد. هرچند این خبرو موضوع بازداشت مدیر عامل صندوق چند بار در رسانه‌ها تایید و تکذیب شد ولی چند روز بعد اعلام شد شخص مدیرعامل در مصاحبه‌ای فقط فساد ۳ هزار و ۸۰۰ میلیون تومانی را قبول کرده است. همچنین روز پنجشنبه خبری مبنی بر بازداشت پنج عضو صندوق فرهنگیان منتشر شد.

تحقیق و تفحص از صندوق فرهنگیان

با قطعی شدن خبر این فساد اقتصادی درصندوق فرهنگیان سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: کمیسیون آموزش با ارسال درخواست متقاضیان این تحقیق و تفحص به وزیر آموزش و پرورش پاسخی دریافت نکرده است. وی ادامه داد: به رغم آنکه اعضای کمیسیون با توجه به حساسیت موضوع، طی دو جلسه با حضور وزیر و مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان و متقاضیان دلایل ضرورت تحقیق و تفحص و نظرات وزیر را استماع کردند. گویا سرانجام متقاضیان نسبت به درخواست خود اصرار داشته و قانع نشدند. از این رو کمیسیون با استماع سوالات و پاسخ‌های ارائه شده انجام تحقیق و تفحص از بدو تاسیس صندوق ذخیره فرهنگیان، شرکت‌ها و موسسات تابع و بانک سرمایه را به اتفاق آرا تصویب و آن را الزامی می‌داند و در انتها تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید. این درخواست با ۲۰۰ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۵۵ نماینده حاضر مصوب شد.

بازداشت۵ عضو صندوق ذخیره فرهنگیان

یک منبع آگاه در دفتر سخنگوی قوه قضاییه از دستگیری پنج نفر از اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد. وی در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: فعلا از انتشار نام این افراد معذوریم. برخی خبرگزاری‌ها از دستگیری آقای غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داده اند که این مقام آگاه درباره این خبر هم گفت: شاید این فرد جزو پنج بازداشتی مذکور باشد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی