مهندس حیدری کرمی: باید در خصوص توان و قدرت مالی شهرداری واقع گرا باشیم

حیات غرب - مهندس حیدر کرمی معاون اداری و مالی در جمع مدیران شهرداری کرمانشاه گفت : باید در خصوص توان و قدرت مالی شهرداری واقع گرا باشیم و هیچ سازمانی نمی تواند همه استراتژیهایی را که بصورت بالقوه به نفع سازمان هستند را بدون مطالعه و استراتژی به اجرا درآورد مگر اینکه با محاسبه دقیق و شناخت نقاط ضعف و قدرت راه حل های مختلف و امکان پذیر را شناسایی و از کلیشه اندیشیدن و یکسونگری و مبالغه بیش از حد پرهیز کنیم .

وی افزود : با توجه به رشد سریع جمعیت شهرنشین و پیشرفت زندگی شهری در اداره امور شهری مانند کرمانشاه از لحاظ تامین منابع مالی باید به سازو کار  مناسبی دست یابیم و درآمدهای پایدار را خارج از بحث گزینه هایی چون فروش تراکم که درامدهای ناپایداری سالیان سال برای شهرداری بوده اند شناسایی و تعریف کنیم .

مهندس حیدر کرمی افزود : نبود درآمدکافی برای اداره و توسعه شهر نه تنها ارائه خدمات مناسب برای شهروندان را کاهش می دهد بلکه رسیدن به اجرای برنامه های توسعه شهری را با مشکل مواجه خواهد کرد .

مهندس کرمی با تاکید برا اینکه کاهش هزینه های اضافی و غیرمعقول را مدیران مناطق و سازمانها باید در دستور کار قرار دهند تصریح کرد: افزایش درآمدهای پایدار شهری با نگاهی استراتژیک و نیز کاهش هزینه های غیرمعقول وغیر منطقی می تواند مدیریت مالی شهرداریها را نظام مند کند و زیرساخت رشد و توسعه را در شهرها به وجود آورد .

مهندس کرمی گفت : نقش شهروندان برای توسعه اجتماعی و اقتصادی یک شهر انکار ناپذیر است و حضور فعالانه شهروندان در اداره شهر یکی از شاخص های توسعه پایدار می باشد که بر این امر مهم مدیران شهرداری باید ایمان داشته و زمینه را برای مشارکت صحیح  و اصولی شهروندان در اداره ی شهر بوجود آورند .

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی