شکایت استاندار تحولگرا از هفته نامه غرب


حیات غرب - بنا بر گفته سایت توسعه دکتر رازانی استاندار محترم کرمانشاه طی روزهای گذشته رسما از مدیرمسوول هفته نامه غرب بدلیل چاپ مقاله طنز سخنی با والی پانزدهم به دادسرای عمومی کرمانشاه شکایت کرد. این اولین بار طی دو دهه گذشته است که مدیرارشد استان کرمانشاه از نشریات محلی این استان شکایت می کند

در همین خصوص مهدوی چشمه گچی دبیرکل حزب توسعه کرمانشاه گفت: علاوه بر استاندار کرمانشاه تعدادی از اصلاح طلبان تندرو و امضاء کننده طومار حمایت از استاندار نیز از هفته نامه غرب و سایت توسعه شکایت کرده اند.

وی تصریح کرد: آینده نشان خواهد دارد که شکایت از مطبوعات آنهم توسط مدیر ارشدی که مدعی اصلاح طلبی و تحمل صدای مخالف بوده به ضرر چه کسی خواهد بود؟

--------------------------------------------------------

حیات غرب - هفته نامه غرب راهی داد گاه شد . در اینکه جناب استاندار و یا هر شخص دیگری می تواند از یک رسانه شکایت تسلیم داد سرا کند شکلی نیست . ولی شکایت با لا ترین مقام استان که با شعار تحول پا به میدان گذاشت و خود را علمدار آزادی بیان و اصلاح طلبی میداند قدری جای تامل دارد . آیا خود ایشان از زمان حضورش در استان بصورت تمام و کمال به شرح وظایفش عمل کرده است ؟ آیا قول و قرارهای ایشان در خصوص کاهش رشد بیکاری و ایجاد تحول محقق شده است که انتظار دارند رسانه ها بر اساس وظایف قانونی حرکت کنند؟ 

درج مطالب تند و  قدری احساساتی  اشتباهی است که کمک و بیش از سوی رسانه ها صورت می گیرد . ولی سعه صدر مسئولین و تذکر دوستانه همواره باعث شده این اشتباهات جبران شود و آن رسانه بیش از پیش روش درست و معقول را طی کند.

ولی لجاجت و متوصل شدن به حق قانونی شکایت ، باعث کدورت بیشتر و همچنین دیدن بیش از پیش نقاط ضعف مسئولین ولی با روش و نگارش  محکمه پسند می شود . این فضا دلسردی و نا امیدی را در جامعه منتشر می کند که ضرر آن بیش از سود شکایت  است . 

امید که این موضوع باعث نشود هر مدیری خود را مصون از خطا و اشتباه قلمداد کند و با کو چکترین اعتراض رسانه ها راهی راهرو های دادسرا شود . 

متاسفانه در زمینه شکایت نیز برخی مدیران از بودجه بیت المال حاتم بخشی می کنند و برای اینکه دماغ یک رسانه را بسوزانند،  وکیل پایه یک ، با دستمزد بالا اجیر می کنند .

دراین فضا میدان داری برخی دوستان که خود را مروج آزادی بیان می دانند جای تاسف است . خطر بدعت گذاری این موضوع بسیار خطر ناک تر از محکوم شدن یک رسانه محلی است . 

محکومیت این رسانه حتی به قیمت تعطیلی هیچ افتخاری برای استاندار و مدعیان سینه چاک و مدعی آزادی ندارد . 

هر چند می دانیم اگر فشار های پشت پرده نباشد این اتفاق نخواهد افتاد .

نظرات  

 
#3 علی احسانی 1395-08-04 11:45
جناب عالی هم از اجزای قانون دفاع کن . کجای قانون گفته است با توهین و دروغ برخورد نشود مطلب جناب عالی و کلماتی که به کار برده ایدحاکی از نوعی عصبانیت است . قدری منصف باشد و دو طرف را منصفانه نقد بنما چون ادعای مستقل بودن رسانه ات را دارید. توصیه می نمایم بار دیگر مطلبت را بخوان شاید با عصبانیت نوشته اید . برخورد قانونی با این نشریه و فرد مورد نظر حد اقل نتیجه اش این است که درسی خواهد بود تا دیگران بفهمند رسانه ها جای توهین و هتاکی نیست . این فرد قبلا هم به همین جرم مجکوم شده اما به علت وساطت افرادی و اخذ رضایت از شکات مجرمیتش نادیده گرفته شده .
 
 
#2 علی احسانی 1395-08-04 11:43
تأسف اینجاست که رسانه حیات غرب طرفدار عدم برخورد با چنین شیوه ای است .هیچگاه به دفاع از حریم رسانه ها مطلب موهن را مجکوم ننموده . سؤال از جناب آقای منتظریانی این است که اگر این نشریه ادعا نمود خانم دکتر آزادی و خانم آقای استاندار تصمیم های خود را صورت جلسه می نمایند و آقای استاندار آن را اجرا می کند خانم دکتر حق شکایت نداردکه این ادعا به چه استنادی مطرح شده است.چرا جناب عالی یک مورد این هتاکی و دروغ پردازی را محکوم نمی نمایید و همه به طرفداران استاندار حمله می نمایید . این بیانگر عدم بی طرفی شما به عتوات رسانه ای است که مدعی بیطرفی هستید . جناب منتظریانی هیچ برخورد غیر متعارفی صورت نگرفته جز عمل به قانون .
 
 
#1 علی احسانی 1395-08-04 11:40
شکایت مدیر ارشد استان ویا هر مدیر دیگری از نشریات زمانی مغایر با اصلاح طلبی و آزادی بیان است که مطلبی واقعی درج نموده باشند ویا نقدی کارشناسانه و به دور از توهین و تهمت انتشار داده باشند . اما درج مطالب مستهجن و خارج از نزاکت به نام طنز هم با اخلاق رسانه ای ، هم با آزادی بیان و هم با دمکراسی و هم با ادبیات اصلاح طلبی مغایرت دارد . نشریه مورد نظر ابتدا مقاله ای نوشته بود که به خود آقای استاندار بر می گشت، لذا در این مورد مدیر ارشد استان اقدامی ننمود، اما در مطلب دوم الفاظی رکیک به کار برد که جایگاه استاندار بدون در نظر گرفتن شخص مورد هتاکی قرار داد،سکوت در این مورد، هتاکی ها را گسترش و جایگاه مدیریت ارشد استان را خدشه دار می نماید.
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی