اگر مردم کردستان وارد عرصه نمی شدند امروز این امنیت میسر نمی شد

 

 
حیات غرب -فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم مناطق کردنشین اهل لشکر کشی و قشون کشی نیستند و فرهنگ و تدین مردم بالا و دل در گرو ایران بسته اند و به ایرانی بودن خود افتخار می کنند و این مولفه ها به امنیت پایدار این مناطق کمک بسیاری کرده است و اگر مردم کردستان وارد عرصه نمی شدند و نمی خواستند امروز شاهد این وضعیت نبودیم.
 
به گزارش خبرگزاری کردپرس سردار اسماعیل احمدی‌مقدم امروز 1 تیرماه که برای مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان کردستان به سنندج سفر کرده بود در این مراسم و همچنین در گفتویی خبری با اصحاب مطبوعات و خبرنگاران رسانه های گروهی در ارتباط با رویکرد نیروی انتظامی و وضعیت امنیت در کردستان طی سخنانی اظهار داشت: دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف در میان مردم مناطق کردنشین به ویژه استان کردستان از هرگونه ترفند و نقشه و تلاشی دریغ نکردند اما با هوشیاری خود مردم و تلاش مسؤلان و فداکاری نیروهای نظامی و انتظامی در رسیدن به اهداف شوم خود شکست خوردند  و حساب مردم از ضد انقلاب و کسانی که نقاب تکفیر بر چهره دارند، جدا است.
احمدی مقدم با اشاره به آشنایی قبلی خود با مناطق کردنشین و استان کردستان از اوایل انقلاب گفت: اگرچه جوانانی از این استان اغفال شدند و خانواده های آنان نیز ناراضی و نگران هستند اما روشنفکران، علما، روحانیون، صاحب نظران و منتفذین از جریانات تفرقه انگیزانه ناراضی هستند و از رفتار خشن ضد اسلامی به نام اسلام بارها اعلام انزجار کرده اند.
وی افزود: مردم مناطق کردنشین اهل لشکر کشی و قشون کشی نیستند و فرهنگ و تدین مردم بالا و دل در گرو ایران بسته اند و به ایرانی بودن خود افتخار می کنند و این مولفه ها به امنیت پایدار استان کردستان کمک بسیاری کرده است و هر چند ضد انقلاب یک دهه توسعه در مناطق کردنشین را به تاخیر انداخت و امروز شاهد عقب ماندگی هایی هستیم اما اقدامات مناسبی صورت گرفت و دولت تلاش دارد این شرایط را بهبود بخشد.
فرمانده ناجا اذعان داشت: دشمن با تمام توان در صدد ایجاد تفرقه و اختلاف در کردستان است و این هم طبیعی است و دشمن وظیفه اش همین است و ما هم وظیفه داریم با هوشیاری این توطئه ها را خنثی کنیم.
احمدی مقدم در جواب خبرنگار کردپرس مبنی بر رویکرد نیروی انتظامی در برخورد با جمع آوری ماهواره اظهار داشت: رویکرد ما همچنان در این زمینه فرهنگی است و از آنجایی که ما مجری قانون هستیم، این مهم را با رویکرد فرهنگی اجتماعی اجرا می‌کنیم و همواره اقدامات نیروی انتظامی اقناعی و فرهنگی است اما کسانی که بخواهند از چراغ قرمز قانون تخطی کنند با آنان برخورد می شود.
وی در ادامه جواب این سوال افزود: صدا و سیما در جذاب کردن برنامه‌ها و پوشش مناطق دوردست کشور اقدامات خوبی داشته است اما در مناطقی به دلیل وجود دره‌ها و کوه‌ها شاید هنوز برخی از مناطق پوشش رسانه‌ای کامل ندارد و تلاشش برای تولید و پخش برنامه های فرهنگی و بیشتر در کشور و این مناطق قابل توجه است.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین در جواب سئوال خبرنگار فارس که پرسید "وعده اجرای طرح‌های تکمیلی در مرزها را تا پایان برنامه پنجم توسعه داده بودید"، گفت: مرزها به سال‌ها کار نیاز دارد تا به وضعیت آرمانی خود برسد اما از نظر اشراف اطلاعاتی و امنیتی در جایگاه مطلوبی قرار داریم.
وی همچنین به رویکرد ناجا در برخورد با مخلان امنیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در هر موردی که احساس کند ناامنی ایجاد می‌شود، با بسیج تمامی امکانات و اجرای طرح‌های مختلف وارد میدان خواهد شد.
 در پایان این مراسم از خدمات سردار محسن حسن خانی تقدیر و سردار مسعود خرم نیا به عنوان فرمانده جدید انتظامی کردستان معرفی ش

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی