وکلای با رییس قوه قضاییه دیدار نداشتند.

کانون وکلارییس کانون وکلای دادگستری استانهای کرمانشاه و ایلام از عدم دعوت وکلا به دیدارها و جلساتی که با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد، انتقاد کرد.
شهاب تجری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه وکلا جزیی از سیستم قضایی هستند، گفت: در جریان سفر رییس قوه قضاییه به استان کرمانشاه، ایشان دیدارهایی را با اقشار مختلف مردم داشتند، اما متاسفانه از وکلا برای حضور در این دیدارها دعوت بعمل نیامد.
تجری افزود: نه تنها از وکلای عضو کانون جهت حضور در این دیدارها دعوتی بعمل نیامد، بلکه تا آنجا که اطلاع دارم از وکلای مرکز مشاوران قوه قضاییه نیز دعوتی بعمل نیامده است.
وی با اشاره به جایگاه وکلا، گفت: در میان وکلا بسیاری اعضاء هیات علمی وجود دارند که نگاهشان به دستگاه قضایی علمی و امروزی است، ضمن اینکه وکلا بدلیل ارتباط مستمر و روزانه ای که با دستگاه قضایی دارند ایرادات این دستگاه را ملموس تر می بینند.
تجری افزود: همچنین وکلا در عین اینکه جزیی از سیستم قضایی هستند چون مستقل اند و از بیرون هم دستگاه قضایی را می بینند، ایراداتی را مشاهده می کنند که از درون قابل مشاهده نیست، لذا معتقدم بهترین قشری که می توانند ایرادات دستگاه قضایی را ببینند و به شکل علمی آن را تبیین کرده و راهکار کارشناسی ارائه دهند، وکلا هستند.
تجری با بیان اینکه دست اندرکاران این سفر باید فرصت حضور وکلا در جلسات و دیدارهای رییس قوه قضاییه را فراهم می کردند، گفت: معتقدم با عدم دعوت از وکلا این فرصت از دستگاه قضایی استان و مردم گرفته شد که مشکلات بخوبی مطرح و برای رفع آنها چاره اندیشی شود.  
آیت االله املی لاریجانی رییس قوه قضاییه، ششم تا هشتم اسفند به کرمانشاه سفر کرد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی