منابع اطلاعاتی و تروریستی مدعی شدند؛ حمله اسرائیل به انبار سلاح‌های ایرانی در حومه دمشق


حیات غرب - خبرگزاری رویترز به نقل از شورشیان سوری و منابع اطلاعاتی مدعی شد که اسرائیل یک انبار مهمات متعلق به حزب الله لبنان در نزدیکی فرودگاه دمشق راهدف قرار داده است. گفته می شود محموله های نظامی ایران معمولا از طریق این فرودگاه ارسال می شود.
 
اسرائیل کاتز، وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل که برای گفتگو با مقامات آمریکایی در ایالات متحده حضور دارد، به رادیو ارتش اسرائیل گفت: «می توانم تایید کنم که حادثه سوریه با سیاست اسرائیل برای جلوگیری از انتقال سلاح های پیشرفته ایران به حزب الله از طریق سوریه کاملا هماهنگ است. طبیعتا نمی خواهم وارد جزئیات شوم».
 
او اضافه کرد: «نخست وزیر گفته است هر زمان اطلاعاتی دریافت کردیم که نشان دهنده قصد انتقال سلاح های پیشرفته به حزب الله بود، اقدام کنیم».
 
این اظهارات در حالی مطرح می شود که سخنگوی ارتش اسرائیل از اظهار نظر در خصوص این حادثه خودداری کرد.
 
دو مقام ارشد گروه های تروریستی که در نزدیکی منطقه دمشق حضور دارند گفته اند که ناظران آنها در حومه شرقی پایتخت سوریه گفته اند که شاهد 5 انفجار در انبار مهمات متعلق به نیروهای مورد حمایت ایران بوده اند.
 
پیشتر تلوزیون المنار لبنان، متعلق به حزب الله، اعلام کرده بود که انبار مهمات و مخازن سوخت هدف حمله قرار گرفته اند، اما این حمله هیچ تلفاتی به همراه نداشته است.
 
رویترز همچنین به نقل از یک منبع اطلاعاتی بلندپایه در منطقه اعلام کرد انباری که هدف قرار گرفته است، میزان قابل توجهی از سلاح های ارسالی از سوی ایران را در خود داشته است. به گفته این منبع، قرار بوده است بیشتر این سلاح ها برای نیروهای مورد حمایت ایران که در برخی از سخت ترین جبهه های سوریه حضور دارند فرستاده شوند.
 
در هفته روز گذشته، این سومین حمله از سوی ژیم اسرائیل به خاک سوریه است. هنوز مقامات رسمی سوریه به این حمله واکنشی نشان نداده اند.
 
در همین حال، آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع رژیم اسرائیل که برای شرکت در «کنفرانس بین المللی امنیتی مسکو» در روسیه به سر می برد، در گفتگو با همتای روس خود نسبت به فعالیت های ایران در سوریه ابراز نگرانی کرد و مدعی شد که تهران از خاک سوریه برای انتقال سلاح به حزب الله در لبنان استفاده می کند.

جروزالم پست گزارش داد که لیبرمن تاکید کرده است اسرائیل اجازه نخواهد داد که نیروهای ایران و حزب الله در بلندی های جولان متمرکز شوند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی