حمله عادل الجبیر به ظریف و ایران


حیات غرب - وزیر خارجه سعودی ضمن تکرار مواضع خصمانه خود ضد کشورمان مدعی شد که ایران برای بهبود روابط با عربستان جدیتی ندارد و سخنان وزیر خارجه ایران مضحک است.

به گزارش العربیة، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان مدعی شد: ما جنگ در یمن را انتخاب نکردیم بلکه این جنگ به ما تحمیل شد. می‌شود فرودگاه صنعاء را بازگشایی کرد البته در صورتی که سازمان ملل مسئولیت اداره آن را عهده دار شود.

وی در خصوص بحران قطر گفت: اگر بحران قطر دو سال دیگر به طول انجامد، ما مشکلی نداریم.این ملت قطر است که تعیین می کند چه کسی بر آنها حکومت کند. انگلیس در قبال بحران قطر بی طرف بود و با موضع دوحه همراهی نکرد.ما در آینده در خصوص اینکه آیا تحریم های جدیدتری علیه قطر اعمال شود یا خیر بر اساس شرایط تصمیم گیری خواهیم کرد.
 
 
جبیر در سخنانی گستاخانه مدعی شد: ایران ثبات منطقه را از طریق حزب الله و حملات تروریستی به هم می ریزد.سخنان وزیر خارجه ایران در خصوص نزدیکی دو کشور مضحک است.اگر ایران خواهان بهبود روابط با عربستان است باید اقدامات تروریستی و مداخلات خود را متوقف کند.رهبران القاعده در ایران دستورها، اجرای حملات در عربستان را صادر کردند. ما هیچ جدیتی از سوی ایران در خصوص گفتگو و همکاری دیپلماتیک نمی بینیم.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی