اصلاح طلبی به پندار و کردار است نه به شعار

حیات غرب – حدیثی از علی (ع) میفرمایند : اگر می خواهی دو بار زندگی کنی از تجربه دیگران استفاده کن . افسوس که بسیاری از ما فقط دوست داریم یکبار زندگی کنیم .

اول انقلاب رسم بود جوانان یک چارک ریش می گذاشتیم. در همان زمان معلم شریف و بزرگواری بود به نام آقای احمدی ، رفیق فابریک همین آقای ابراهیم فتاحی خودمان که پر انرژی در عرصه سیاست فعالیت می کند . درسهای خوبی به شاگردان می داد . البته نه با حرف که با عمل .

در آن جمع ریش دار این آقا معلم همیشه ریش را با نمره 2 میزد. این موضع برای ما جای سوال بود. کسی که ازدین و اصول انقلاب درس می دهد .از  ایثار و مرام و منش مولای متقیان علی (ع) سخن می گوید و همه را به دفاع از کیان مملکت وادار می کند و خود پیش قراول جبهه است .چرا ریش نمی گذارد ؟ عقلمان نمی رسید و فکر می کردیم روش اتقلابی گری یعنی همین ریش و شعار بلند.

یک بار در جمع جوانان و دوستان ، خیلی مختصر ، ساده و خودمانی گفت : ((در حال حاضر یکی از ملاک های دینداری همین ریش است . من میترسم خطایی از من سر بزند و به حساب دین نوشته شود . عمل انسان باید مروج دینداری باشد)).

همین خطایی که متاسفانه ما تکرار می کنیم و روز بروز جوانان را به مسیر های دیگر سوق می دهیم.

دیر زمانی است روش و منش اصلاح طلبی میدان دار است . مسیر اتقلاب برای ثبات و قوام باید به این بلوغ عقلی می رسید . روز بروز به این گرایش که روش پیامبران و ائمه اطهاراست افزوده می شود.

متاسفانه دراین بین افرادی هستند که پندار و رفتارشان با اصلاح طلبی کمتر تطابق دارد  ولی تا بخواهی در گفتار، قنجه گوشت زبان را در باب اصلاح طلبی می چرخانند . آنقدر ماشاالله از کمالات خود در این زمینه سخن می گویند که کف گوشه ی لبشان جمع شده  و رگ گردنشان بیرون میزند و گوش مخاطب را جمام می کنند. طوری که آدم برایشان می ترسد بندگان خدا از فشار این تعهد یک وقت سکته نکنند . حرف ،حرف ،حرف، حرف . آدم اگر زیاد حرف بزند ممکن است زیاد اشتباه کند . کسی هم که زیاد اشتباه کند اعتبار خود را نزد خاص و عام از بین می برد .

امیدوارم که همه ی مدعیان اصلاح طلبی بدون هزینه کردن از این نام در عمل اصلاح طلب بوده و قبل از تعلیم به دیگران خود مقید به اصول این راه باشیم و با گفتار و رفتار خود به این نهال نوپا آسیب نزنیم .  فقط تابلو و تبلیغات سردر مغازه چاره ساز نیست باید کالایی مرغوب برای عرضه ارائه کرد .دوصد گفته چو نیم کردار نیست.       

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی