درنشست احزاب با استاندار، اصولگرایان منسجم و برخی پیشکسوتان اصلاح طلبی ضعیف ظاهر شدند

حیات غرب - روز شنبه 27 بهمن ماه سومین نشست احزاب استان کرمانشاه با حضور استاندار ،معاونت سیاسی و مدیر کل دفتر سیاسی در استانداری تشکیل شد .

هدف از این نشستها ،تقویت حس هم افزایی حول محور توسعه استان کرمانشاه اعلام شده است .این حرکتی بسیار مبارک است که احزاب اصلاح طلب و اصولگرا ضمن کاهش تنشهای آسیب زا ، توسعه استان کرمانشاه را در اولویت اول قرار دهند .

بازوند استاندار کرمانشاه و الهی تبار معاونت سیاسی استان ظاهرا قصد دارند با ایجاد وحدت ، از تمام قابلیت های افراد و احزاب برای رشد استان استفاده کنند  و کلیه ی فعالیت ها در بخش سیاست گذاری و اجرایی را در دیواری شیشه ای قرار دهند .

جلسه با سخنان آقایان محمدی و الهی تبار شروع شد که از جنس اتحاد ، هم افزایی ،حفظ سرمایه های اجتماعی و تقویت امید و نشاط در جامعه بود و از احزاب و تشکلها درخواست شد در این راستا طرحهای پیشنهادی را ارائه فرمایند .

در این جلسه تشکلهای اصول گرا با لبیک به ندای مقامات ارشد استان، خود را حافظ وحدت نشان داده و در جهت هموارتر نمودن مسیر کاخ استانداری تلاش هماهنگی داشتند  .

این گروه بسیار سنجیده زمان تعیین شده را مدیریت کرده و هر تشکل ضمن نشان دادن توان خود با دیدی واقع بینانه به دفاع از عملکرد استاندار پرداختند و اشاره داشتند که بازوند استاندار کرمانشاه درمدت حضور خصوصا در مدیریت بحران زلزله با توجه به گستردگی بسیار فراوان و امکانات محدود به خوبی مدیریت نموده اند.

گروه اصولگرایان با توجه به گرایشات سیاسی که می توانستند نقاط ضعف را بُلد کنند و اهرم فشاری برای دست آویز خود درست کنند . ولی زیرکانه اینکار را نکرده و در شمایل مدافعان دولت تدبیر و امید در استان ظاهر شدند . بهمنیار شیخی برای تلطیف فضا با مثالی جناح اصلاح طلب و اصولگرا را دارای ریشه ای واحد دانست  .

قطعا وقتی استاندار و معاونت سیاسی مشاهده کنند تشکلهای اصولگریان بر اساس واقعیتهای میدانی نقد می کنند ، نقطه نظرات آنها را نیز برای پیشبرد برنامه مد نظر قرار خواهند داد.

در این نشست تعدادی از اصلاح طلبان نیز فرصت پیدا کردندصحبت کنند . برخی از آنها مانند آقای بهرامی از حزب اراده ملت و آقای بدری از حزب آزادی به مواردی اشاره کردند که باعث دلگرمی مقامات اجرایی بود تا بیشتر به نگاه و دیدگاه احزاب و تشکلهای اصلاح طلب توجه شود .

شخص همیشه مخالف در خانواده اصلاح طلبان علی رغم اینکه زمان در اختیار داشت و جا داشت حداقل در خصوص مهجوری دولت سخنی بگوید ، حرفی برای گفتن نداشت و طوری موضوع جلسه و علت حضور خود را بیان نمود که بوی مخالفت با استانداری از آن به مشام می رسید. دبیران تشکلهای اصولگرا نیز متوجه این موضوع شده و با هوشیاری اتفاقات را رصد می کردند . همین خطای به ظاهر ساده ی یکی از اصلاح طلبان که همیشه داعیه ی پیش قراولی را در ذهن خود دارد و همواره در برنامه ریزی تفکر احساسی را بر تفکر سیستمی قالب می کند باعث شد ، سیگنالهایی به سمت احزاب اصولگرا فرستاد شود که استنباط کنند تعداد محدودی از احزاب اصلاح طلب با استانداری زاویه دارند و استاندار عقبه ی حمایت احزاب اصلاح طلب را به همراه ندارد. برخی از اصولگرایان خوشحالی خود را در انتهای جلسه نمی توانستند کتمان کنند .زیرا فکر می کنند با این شرایط  بهتر می توانند با استاندار وارد تعامل شوند .

 استانداری نیز با این استدلال که ((مجری دولت باید نگاه یکسانی به همه تشکلها داشته باشد))، در برنامه ریزی ها ظاهر خواهد شد .

 با توجه به اینکه دولت تعامل با نمایندگان مجلس را در دستور کار دارد و استاندار کرمانشاه به توانایی آنها برای مطالبه گری در سطح کلان نیاز دارد،  لذا نظرات آنها دراستان بی تاثیر نخواهد بود و بازوند در این جلسه به این موضوع به صراحت اشاره داشت که( اگر اعتقاد به دموکراسی داریم این نمایندگان نیز نماینده ی همین مردم هستند و نمی شود آنها را ندیده گرفت، این غیر از دخالت قوا در کار یکدیگر است بلکه نوعی تعامل برای استانی است که سخت به پیشرفت جهشی نیاز مند است) . ایشان توجه به سخنان نمایندگان را عین رعایت دموکراسی دانست .

در این جلسه خانم دکتر گیتی آزادی بعنوان نماینده ی جمعیت زنان نو اندیش مطالبی اظهار نمودند که پاسخ  بازوند استاندار کرمانشاه حکایت از این داشت که ایرادات عنوان شده در چهار ماه حضور ایشان پیش نیا مده است و همه مسئولین قبلی در این نا بسامانی دخیل بوده و باید پاسخگو با شند که در ایام حضور برای مردم کرمانشاه چه کار مفیدی انجام داده اند . اشاره استاندار به منو ریل و قطار شهری و تخریب تنها بلوار زیبای کرمانشاه و عدم پیگیر های قبلی در خصوص ردیف بودجه ی این بخش و قطار برون شهری و طرح گرمسیری و سرد سیری به نوعی نمایش بی برنامگی در سنوات قبل بود. و ایشان  نیز مطالبه گر شدند که مسئولین قبلی در این خصوص چه کرده اند ؟

بازوند به پالایشگاه آنا هیتا اشاره کرد که تا کنون همه چیز آن فقط حرف بوده و ایشان اخیرا مصوبه ی آن را از جهانگیری و وزیر نفت اخذ کرده است . باز وند در بخشی از صحبتهایش گفت : در همین مکان جلسه ای داشتم و مدیران به مشکلات استان اشاره کردند و من گفتم اگر بی کاری با لا است محصول کار شما بوده تا کنون چه کرده اید . همین منو ریل که تبدیل به قطار شهری و مترو شده کجای دنیا این چنین است که قطار از آسمان یکباره به زیر زمین برود . در این خصوص هنوز هم در مسیر طاقبستان با میراث فرهنگی مشکل داریم . این طرح نشان دهنده این است که بدون تفکر و برنامه ریزی کار  انجام شده است .

تداوم اینگونه جلسات باعث تفاهم بیشتر شده و تشکلهای استان از زوایای مختلف مشکلات کرمانشاه را رصد کرده و از حرکات احساسی و بی نتیجه پر هیز خواهند کرد .

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی