آیا ابراهیم فتاحی نام حزب استانی خود را عمداً اینگونه انتخاب کرده است ، تا با شورای هماهنگی جبهه ی اصلاح طلبان اشتباه گرفته شود ؟


حیات غرب - هر اندازه مردم از توسعه یافتگی فکری فاصله بگیرند به همان اندازه به بُت پروری و بُت پرستی گرایش پیدا کرده و از نقد و تحلیلهای منطقی و بی تعارف از جریانها و افراد دور میشوند .

متاسفانه جامعه ما به این درد مبتلا شده است .برخی افراد را به حق و یا به ناحق بزرگ می شماریم و نقد عملکرد آنها را برای خود مذموم می دانیم .

 اگر شخصی نقد برخی افراد خصوصا پدر خوانده ها ی ( خود خوانده ی) اصلاح طلبی را دنبال کند  ، سیل اتهامات ، تهاجم و افترا از سوی نوچه ها به سوی آن روان شده تا از ادامه کار منصرف شود .

این نوع حصارهای خود خواسته به نوعی ترویج بیماری مزمن توسعه نیافتگی فکری در استان و کشور است.

آقای خاتمی در طول 8 سال مسئولیت ریاست جمهوری ، مشهور به پاکدستی ، قانون مداری و رفتار های انسانی بود. اگر مخالفین مختصر نقطه ضعفی از بی قانونی یا سوء استفاده از مقام و موقعیت در او  پیدا می کردند، برخوردهایی بسیار نا شایسته تر از هم اکنون انجام می دادند. ایشان  اگر مغضوب تعداد محدوی انحصار طلب شده اند فقط ناشی از دفاع ازحق، قانون و مردم سالاری دینی است .
مدعیان انحصارگرای روش و منش خاتمی باید در عمل و بیش از دیگران مقید بهرعایت تفکر ایشان باشند . در غیر اینصورت هرکسی می تواند بنام دفاع از آزادی سینه چاک شود و شعار های رنگ باخته و نخ نما سر بدهد . این مدعیان اگر منطبق با الگوی رفتاری خاتمی حرکت نکنند قطعا حس اعتماد به جناح اصلاح طلبی را در دراز مدت و در محدوده ی خود به خطر خواهند انداخت .

قدرت دافعه ی بالا  ، پس زدن جوانان ، خود را حق مطلق دیدن ، در جهت واگرایی گروه های اصلاح طلب حرکت کردن، توسط برخی از نمایندگان اسمی ایشان ،دنیایی با تفکر هم افزایی و هم گرایی آن سید جلیل القدر فاصله دارد .

احزاب و تشکلهای اصلاح طلب در سنوات گذشته با نامهای مختلفی در جامعه ظاهر شده اند. هر کدام ترکیب مشخصی دارند و تمام آنها در نام شورا یا اصلاح طلبان یا شورای هماهنگی مشترک هستند.

1 - شورای هماهنگی جبهه اصلاحات : این شورا متشکل از 26 حزب است که در برخی از استانها احزاب استانی هم می تواند به این شورا اضافه شوند .

2 - شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان:  این شورا نیز متشکل از احزاب و افراد حقیقی اصلاح طلب است که توسط آقای عارف برای انتخابات راه اندازی شد و اخیرا نیز قصد دارند فعالیت خود را تداوم دهند .
شرح کامل شکل گیری و نحوه ی فعالیت این دو تشکل در سطح کشور و استان بطور مبسوط در آرشیو حیات غرب موجود است .

در کنار این دو تشکل قانونی و تاثیر گذار ، بدعتی توسط آقای ابراهیم فتاحی  پایه گذاری شد که خانواده اصلاح طلبان و مردم عادی را دچار اشتباه می نماید .  این بدعت گذاری سوء تفاهمات زیادی را بوجود آورده است. بطوری که از ابتدا مورد انتقاد شدید تعداد زیادی از دبیران محترم احزاب در کرمانشاه  قرار گرفت . ولی جناب آقای ابراهیم فتاحی بدون توجه به این انتقادات منطقی بر خواسته خود در خصوص انتخاب نام حزب استانی پا فشاری کرد .
آقای مهدوی چشمه گچی دبیر حزب توسعه استان کرمانشاه بیش از دیگران واکنش نشان داد. بطوری که منجر به شکایت طرفین شد و ختم پرونده ی آنها در دادسرا و دادگاه دوسال طول کشید. در نهایت موضوع به سود دبیر حزب توسعه کرمانشاه پایان یافت .
آقای ابراهیم فتاحی مانند هر شخص عادی دیگر تقاضای تاسیس حزبی استانی را تقدیم وزارت کشور کرد . ابتدا نامهایی چون ((شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان استان کرمانشاه )) را برای حزب استانی خود انتخاب نمود که با دو نام (شورای اصلاح طلبان که متشکل از احزاب است )بسیارتشابه اسمی داشت .

وزارت کشور زیر بار اسامی پیشنهادی ایشان نرفت و تذکر داده شد ،عنوان شورا و جبهه برای یک حزب وجاهت قانونی ندارد و به این عناوین مجوز داده نمی شود. زیرا لفظ شورا و جبهه مربوط به فعالیت گروهی از حزاب و تشکلهای مجوز دار است .

 در نهایت ایشان در میان دریایی از واژه های مختلف برای نام حزب استانی خود، نام ((حزب مجمع هماهنگی اصلاح طلبان کرمانشاه ))را انتخاب کرد .

اعتراض برخی دبیران احزاب این بود که آقای ابراهیم فتاحی عمداً این نام را انتخاب کرده است تا (با شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان) اشتباه صورت بگیرد. استدلال این بود که هر گاه این حزب استانی با مسئولیت و اعضای محدود بخواهد بیانیه صادر و یا ملاقاتی با مدیران و مقامات تاثیر گذار داشته باشد ، ممکن است بصورت عمدی یا سهوی نام حزب حذف شود و مخاطب و مدیر کل و یا شخص تصمیم گیر و یا تصمیم ساز ،این حزب استانی را با عصاره ی اصلاح طلبان استان کرمانشاه ویا دو تشکل قانونی (شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یا شورای هماهنگی اصلاح طلبان ) اشتباه بگیرند .

تقریبا این ادعای منتقدین درست بوده و هست بطوری که حتی در تابلوی نصب شده در ورودی این حزب استانی در خیابان مصوری پسوند مهم و اصلی و قانونی((حزب )) حذف شده و تنها به نام(( مجمع هماهنگی شورای اصلاح طلبان کرمانشاه )) بسنده شده است .در صورتی که به استناد قانون مانند تمام احزاب در ایران باید نام حزب در تابلو نوشته شود.

تعدادی از حزب آقای فتاحی بیرون آمده اند و تعدادی افراد بازنشسته برای عضویت در حزب دعوت شده اند .

 اخیرا اعضای این حزب باپآقای یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش ملاقات داشته و ظاهرا قصد دارند این روند را ادامه دهند .

مدیران محترم ادارات کل استان کرمانشاه باید به این موضوع توجه ویژه مبذول فرمایند که حزب ابراهیم فتاحی سمبل و عصاره ی اصلاح طلبان کرمانشاه نبوده و هر توافقی با ایشان در هر زمینه ای تنها مذاکره با یک حزب استانی با اختیارات و مسئولیت و امکانات محدود است .

آقای ابراهیم فتاحی پیش از این نیز اینگونه فعالیتهایی داشته است . مدتها بدون مجوز در خیابان مصوری تابلویی غیر قانونی به نام سازمان مدافعین آزادی را نصب کرد . تصویر تابلو در سایز بزرگ شباهت زیادی با پرچم اقلیم کردستان عراق داشت .

در زمان آقای دمیاد بعنوان معاونت سیاسی و اجتماعی چندین بار این اقدام غیر قانونی به او تذکر داده شد. ولی توجهی نکرد و در نهایت از طریق کلانتری به محل مراجعه و این حرکت غیر قانونی به ایشان تذکر داده و تابلو جمع آوری شد .

کسی که سخن از قانون گرایی به میان می آورد باید بیش از دیگران مقید به قانون باشد و نباید با بازی با کلمات و الفاظ و عناوین در صدد کم توجهی به قانون شود .
امیدواریم این برادران محترم که در راه اصلاح طلبی قدم بر می دارند در ملاقاتها ی خود بصورت واضح توضیح دهند که تنها یک حزب استانی می باشند و دیدارآنها هیچ ارتباطی با شورای هما هنگی جبهه اصلاح طلبان ندارد .

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی