سایه بزرگان کرد در استان کرمانشاه مستدام

حیات غرب - اختلاف بر سر مرتع در منطقه سرپل ذهاب که دشمنان این مرز بوم در حال سوء استفاده از آن بودند با تدبیر بزرگان کرد ، و نیرو های امنیتی و انتظامی خنثی شد .

اختلاف بر سر آب و مرتع در هر منطقه ای در دنیا ممکن است وجود داشته باشد . همواره این اختلافات با راهکار قانونی قابل حل شده است . روستاییان در برخی نقاط اصفهان و یزد نیز چند سال پیش برای سهمیه آب دچاراختلاف شدند که با وساطت بزرگان آن منطقه و تبعیت از راهکار های قانونی رفع شد .

در چند روز اخیر در منطقه کو یک سرپل ذهاب بین تعداد محدودی از روستاییان عزیز و هم استانی  در بهره برداری از مرتع اختلافی پیش آمد . موضوع آنقدر ساده و قابل حل بود که حتا رسانه ها لزومی ندیدند به آن بپردازند . ولی متاسفانه دشمنان و گرگان در کمین نشسته در خارج از این  مرز بوم  به خیال خود سوژه ای برای اختلاف افکنی بین مردم پیدا کرده اند این موضوع را  به مسائل نا مربوط دیگر ربط دادند و تعداد محدودی از عزیزان ما با روحیه احساسی ندانسته در فکر دامن زدن و گسترش آن بین دو قوم بزرگوار اهل حق و اهل تسنن شدند . بطوری که دامنه این اختلاف افکنی احساسی تا حاشیه شهر کرمانشاه نیز کشیده شد .

برای حل هر مشکلی باید به این نکته عنایت داشت که در درجه اول ما انسان هستیم و برای حل هر اختلافی راهکار قانونی وجود دارد. در درجه دوم ما ایرانی هستیم و هر گاه ببینیم در شدید ترین اختلاف ، دشمنان خارج از این مرز و بوم در حال فرصت طلبی هستند  ، با تدبیر خود مشکلاتمان را حل می نماییم . در درجه سوم همگی کرد هستیم و بزرگ منشی نژاد کرد مانع هر فتنه گری و اختلاف بین طوایف کرد است . در درجه آخر، فرقه و طایفه و مذهب قرار دارد لذا اینگونه اختلا  فات را بنا ید خیلی سریع به فرقه و طایفه و مذهب ربط داد . هر چندماهیت اصلی مذاهب و فرقه در داخل این کشور  بر گذشت و محبت و برداری استوار است نه بر اختلاف افکنی و جدایی  .

خوشبختانه بزرگان عزیز کُرد از آقا سید نصرالدین حیدری تا بزرگان اهل تسنن منطقه خیلی سریع با هوشیاری این اختلاف افکنی را تشخیص و با تدبیر عقلایی خود این فتنه را با کمک نیرو های امنیتی و انتظامی خاموش کردند .

امید که در این استان هیچگاه شاهد اختلاف نباشیم و در صورت بروز مشکل بین چند نفر آن را به دیگر مسائل تعمیم ندهیم

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی