عضو هیات رییسه مجلس: ارتباطات دانشگاه و جامعه باید تقویت شود/ در حوزه "فرهنگ" غفلت کرده‌ایم

رشیدی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظر و دیدگاه‌ نخبگان برای حل مشکلات کشور راهگشا است، عنوان کرد: دیدگاه نخبگان برای رفع مشکلات کنونی کشور چراغ راه مسئولان است.

دکتر محمد رشیدی در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به حوادث اخیر کشور، اظهار کرد: اتفاقات و اغتشاشات اخیر بر بستر آسیب‌های اجتماعی جامعه سوار شد که دشمنان هر بار به یک بهانه آن را فعال می کنند.

نماینده کرمانشاه در مجلس گفت: در آشوب ها و اغتشاشات روزهای اخیر اگر بگوییم ۱۰۰ درصد کار دشمنان بود کار اشتباهی است و همچنین اگر بگوییم دشمنان نیز در آن دخالت تاثیرگذار نداشتند باز هم غلط است، چون می‌بینیم که دشمنان از مشکلات کشور ما هجمه سنگین رسانه‌ای به راه انداختند.

رشیدی در پاسخ به اینکه چرا دشمنان فقط برای کشور ما این حجم از هجمه و دشمنی راه می‌اندازند، گفت: کشور ما آرمان دارد و ۴۳ سال است هنور ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی ما زنده است و مانع آن است که دشمنان هر غلطی خواستند در منطقه انجام دهند و همه برنامه ریزی‌های آنها را به هم ریخته است.

وی همچنین یکی از مهمترین دلایل دشمنی با جمهوری اسلامی ایران را پیشرفت در همه زمینه‌های علمی، صنعتی و نظامی دانست و تصریح کرد: این در حالیست که در این سالها تمام سختی ها و تحریم‌ها را بر ما تحمیل کردند، چون آنها ایران را ضعیف می خواستند و مانند حکومت پهلوی وابسته به آنها باشد، ولی اینک ایران قوی نه تنها در بسیاری از موارد خود کفا شده بلکه صادرات علم و تکنولوژی دارد.
 
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: البته در بسیاری از موارد نیز در داخل کشور مشکلاتی مانند گرانی، تورم و بیکاری را داریم و باید بپذیریم که در حکمرانی ما نیز انتقاداتی وجود دارد و مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی باعث غفلت ما از مباحث فرهنگی شده است.

 رشیدی گفت: نتیجه غفلت ما از مباحث جنگ نرم و فرهنگی نیز همین است که ۶۰ تا  ۷۰ درصد افراد حاضر در اغتشاشات و آشوب های روزهای اخیر، جوانان زیر ۲۵ سال کشور بودند. 

وی با اشاره به اینکه خط اغتشاشگران از معترضان جداست و باید به خواسته‌های به‌حق معترضان گوش داده و به آن جامه عمل بپوشانیم، گفت: باید به نیاز و خواسته جوانان پاسخ می دادیم و حرف های آنان را می‌شنیدیم، اما غفلت کردیم و اگر اقناع‌سازی درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی، امیدآفرینی و اشتغال صورت می‌گرفت مطمئنا چنین اتفاقاتی در کشور رخ نمی‌داد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه ایجاد اشتغال با تمرکز بر تقویت بخش خصوصی و چابک سازی دولت را یکی از راه‌های برطرف کردن مشکلات کنونی جامعه عنوان کرد و افزود: این مسائل و مشکلات یک شبه بوجود نیامده که یک شبه حل شوند، بلکه باید پله پله با کمک نخبگان و دانشگاه‌ها آنان را حل کنیم.

رشیدی در بخش دیگر از صحبت های خود دروغ و خشونت را مولفه های اصلی اغتشاشات و آشوب های روزهای اخیر برشمرد و خواستار تبیین مسائل کشور توسط نخبگان و دانشگاهیان شد، افزود: اگر نخبگان در جامعه منفعل عمل کنند، روز مرگ آن جامعه است. باید در راستای گفت و گوی درباره مشکلات و مسائل کشور نخبگان به میدان بیایند و حرف بزنند و راهکار ارایه دهند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظر و دیدگاه‌های نخبگان برای حل مشکلات کشور راهگشا است، خاطرنشان کرد: پیشرفت و توسعه هر کشوری بر مبنای حرکت نخبگان آن است و به همین‌دلیل مطمئنا دیدگاه نخبگان برای مشکلات کنونی کشور چراغ راه مسئولان است.

رشیدی خواستار برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها شد و افزود: ارتباطات بین دانشگاه و آحاد جامعه باید تقویت شود.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی