استاندار کرمانشاه: کرمانشاه ظرفیتی چشمگیر برای گسترش همکاری با اقلیم کردستان عراق دارد

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امکان همگرایی های مشترک مرزی با وجود مشترکات بین کشورها افزایش می یابد، افزود: این استان ظرفیتی چشمگیر برای گسترش همکاری با اقلیم کردستان عراق دارد.

دکتر محمد طیب صحرایی، در نخستین نشست استانداران هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق که با حضور وزیر کشور و استانداران آذربایجان غربی و کردستان از ایران و استانداران سلیمانیه، اربیل، دهوک و حلبچه و سه اداره مستقل گرمیان، راپرین و سوران از اقلیم کردستان عراق در ارومیه برگزار شد، افزود: توانمندی های کرمانشاه با استفاده از ظرفیت های موجود و با اثر بخشی بخش خصوصی می تواند پیشران حرکت به سمت پیشرفت باشد. 

وی با اشاره به توانمندی حوزه صنعت و معدن کرمانشاه گفت: سالانه ۱۲۰ میلیون تن تولیدات صنعتی و ۲۰ میلیون تن مواد معدنی در این استان تولید می شود که فرصتی برای صادرات محسوب می شود. 

دکتر صحرایی با اشاره به ظرفیت های گردشگری کرمانشاه گفت: بهره مندی بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در کرمانشاه، می تواند مقدمه ای برای راه اندازی تورهای گردشگری با اقلیم و برگزاری آیین های مشترک، ایجاد بازارچه صنایع دستی با اقلیم از جمله مشترکات باشد. 

وی با بیان اینکه کرمانشاه آمادگی صدور دانش فنی برای ارایه خدمات فنی و اجرای طرح های فنی در بخش آب، کشاورزی، صنعتی با اقلیم را دارد، افزود: با وجود مهندسان و شرکت های مهندسی آماده ارایه خدمات فنی، مهندسی، مبادله اطلاعات در صنعت راه سازی و ساختمان و اعزام تکنسین دارای کارت مهارت به اقلیم هستیم. 

استاندار کرمانشاه افزود: این استان ضمن داشتن آمادگی تولید انیمیشن، فیلم و سریال های مشترک، می تواند گام موثری در انسجام فرهنگی بین دو کشور بردارد. 

وی اضافه کرد: در حال حاضر کرمانشاه میزبان سه هزار دانشجوی مهمان خارجی است و امکان افزایش این تعداد نیز وجود دارد که این موضوع ظرفیت خوبی برای انواع همکاری های علمی با اقلیم کردستان عراق است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی