معاون محترم سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه ، چرا فقط یک جریان سیاسی فرصت طرح سئوالات خود را پیدا کرده اند؟

 حیات غرب - مهدی فتاحیان - همانطور که همه می دانند در سال های پر رونق دانشگاه، این نهاد علمی و سیاسی به نقد حاکمیت می پرداخت. بر این اساس می شد فهمید که نگاه کلی جامعه به وضع موجود کشور چیست. دانشگاه نمای کلی جامعه به سیاست و حاکمیت و آیینه تمام نمای اقبال مردم به جریان سیاسی کشور است. متاسفانه پس از دولت احمدی نژاد این موتور محرکه کشور سالهاست که به دست دولتمردان خاموش شده و اراده ای نیست که دانشگاه مانند سال های دور دوباره رونق بگیرد. دانشگا ههای دهه ۷۰ و ۸۰ الگوی آزادی بیان و رونق فعالیت جنبش های دانشجویی بود که متاسفانه حاکمیت تحمل این جنبش پویا و موثر را نداشت.

اکنون به بهانه حضور معاون محترم سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه در دانشگاه رازی که با پرسش و پاسخ همراه بوده، در این شرایط رکود سیاسی موجب مسرت است اما سئوال بسیار مهم این است که چرا فقط از یک جریان سیاسی فرصت طرح سئوالات خود را پیدا کرده اند؟ یقینا معاون سیاسی و امنیتی استاندار می داند که جامعه ایران متکثر است و اقبال بسیاری از مردم و بخصوص جوانان دانشجو، کارگر و کارمند و … با جریان اصلاح طلبی است اما متاسفانه به دلیل بد حادثه و نگاه تمامیت خواه جریان سیاسی حاکم بر کشور با لجبازی و جزم اندیشی فضای باز سیاسی را محدود کرده و اجازه رقابت به جریان سیاسی رقیب را نمی دهند. در این شرایط باید تذکر داد که انتظار حضور حداکثری مردم بخصوص نسل جوان و دانشجو در پای صندوق های رای به آرزویی بدل خواهد شد.به بهانه حضور معاون محترم سیاسی و امنیتی در دانشگاه و طرح پرسش از سوی جریان سیاسی همراه دولت و نبود فرصت برای طرح سئوالات دانشجویان منتقد دولت، ما از سوی همفکران مان به طرح چند پرسش از ایشان می پردازیم. هر چند این پرسش ها بی جواب خواهند ماند اما رسالت ما مطرح کردن آن است به امید اینکه در ذهن مسئولان ایجاد سئوال کند و بدانند تک صدایی در کشور ایجاد نا امیدی و یاس می نماید.

  • اولین و مهمترین سئوال این است که با توجه به حضور دانشجویان با سلائق سیاسی مختلف چرا اجازه ظهور و بروز جریان های سیاسی معتقد به نظام و منتقد وضع موجود و دولت مستقر را نمی دهید؟ مانند اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در سال های قبل.
  • آیا برای جریان سیاسی اصلاح طلبی در کرمانشاه و ایران حقی قائل هستید؟ و تضمین شما برای آزادی بیان و آزادی پس از بیان دانشجویان اصلاح طلب در دانشگاه چیست؟
  • نظر شما در مورد یک دست شدن حاکمیت چیست؟ آیا این شرایط را مطلوب می دانید یا حضور جریان های مختلف سیاسی در حاکمیت را می پسندید؟
  • علت عدم توسعه یافتگی استان کرمانشاه را چه می دانید و چه راهکاری برای آن متصور هستید؟
  • چرا در دولت های اصولگرا، احزاب و سازمان های مردم نهاد از حمایت و تحرک کافی برخوردار نیستند؟
  • چرا دستاوردهای دولت های اصلاح طلب در رونق سازمان های مردم نهاد و جامعه مدنی در دولت های اصولگرا و خاصه این دولت نادیده گرفته می شود؟
  • با عنایت به فعالیت ۴ تشکل اصولگرا در دانشگاه آیا پسندیده نیست برای پر طرفدارترین جریان سیاسی کشور هم حقی قائل شده اجازه فعالیت دانشجویان با تفکرات مختلف را صادر نمایند؟
  • انتظار می رود در انتخابات پیش رو حاکمیت و خاصه شورای نگبهان دایره خودی را دوباره تنگ نماید بنابراین چگونه انتظار دارید که حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای شکل بگیرد؟
  • با توجه به تجربه تلخ انتخابات ریاست جمهوری گذشته آیا حاکمیت قصد دارد دایره تنگ خودی را فراخ تر نماید؟ یعنی شخصیت های شناخته شده کشور مانند آقایان خاتمی، لاریجانی، ناطق نوری، سیدحسن خمینی و امثالهم را در دایره خودی تعریف نماید؟

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی