وعده‌های مغایر با قانون از سوی نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی جرم محسوب می شود

حیات غرب - معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه با اشاره به اصلاح قانون انتخابات و در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: وعده‌های مغایر با قانون نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی ، جرم است.

 نیکزاد عباسی گفت: در این رابطه و براساس این راهبرد، اگر کاندیدا‌ها وعده‌هایی به مردم دهند که در قوانین به عنوان اختیار پیش‌بینی نشده است، در واقع دادن وعده‌های مغایر با قانون، جرم‌انگاری است که نیاز است در این رابطه تفهیم و توجیه صورت پذیرد.
 وی افزود: بنا به قانون جدید انتخابات اصلاحاتی بر آن وارد شد که رویکرد قانون‌گذار با هدف گسترش و توسعه عدالت در انتخابات و با هدف پایش انتخابات است بر همین اساس در این قانون ستاد پیشگیری به جرایم انتخاباتی با راهبرد‌های پیش‌بینی شد و قانون‌گذار اصلاحاتی را در ۲۰ ماده بنیان نهاده است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه محور اصلی قانون‌گذار را پیشگیری از جرایم و تخلفات عنوان کرد و گفت: هرچند رسیدگی به تخلفات پیش‌بینی شده، اما هدف امانت‌داری و پاسداری از آزادی انتخابات و سلامت با رویکرد پیشگیری است.
به گفته عباسی، هدف اصلی ستاد پیشگیری به جرایم انتخاباتی بررسی آسیب‌ها و پیشگیری و رسیدگی به جرایم در هر حوزه‌ای از انتخابات است.
وی تصریح کرد: در این ستاد تمامی مصوبات ما در قانون حول محور چهار تکلیف یا وظیفه تعیین شده که باید تمامی اقدامات ما در این راستا باشد، قانون‌گذار در ماده یک آورده، انتخابات مجلس باید بر اساس قانون جدید اجرا شود و تمامی اقدامات، تدابیر، راهبرد‌ها و برنامه‌ها توسط ستاد پیشگیری از تخلفات انجام می‌شود.
عباسی با بیان اینکه شورای عالی پیشگیری از جرم پنج راهبرد را برای ستاد کل کشور تعیین کرده است، گفت: تمامی برنامه‌ها و مصوبات این ستاد‌ها براساس پنج راهبرد است که توجیه و ارشاد و انظار تشکل‌ها، احزاب و گروه‌ها، ستاد‌های تبلیغاتی و نامزد‌ها با هدف بازدارندگی و پیشگیری از جرم به عنوان اولین راهبرد ستاد محسوب می‌شود.
عباسی بیان کرد: اقدامات ستاد پیشگیری فقط مربوط به زمان انتخابات نیست بلکه مربوط به بعد از انتخابات هم می‌باشد که باید احزاب و گروه‌ها و کاندیدا‌ها را با موازین قانونی، توجیه و تفهیم کنیم.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی