نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه: معیشت مردم مرزنشین کرمانشاه باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد

حیات غرب - حجت الاسلام حبیب الله غفوری در دیدار با فرمانده و معاونین مرزبانی استان کرمانشاه با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای این مجموعه‌ی خدوم و فداکار، اظهار کرد: مسئولیت و مأموریتی که بر عهده شما عزیزان قرار گرفته است از مهم‌ترین رسالت‌هایی است که در نظام مقدّس جمهوری اسلامی برعهده مجموعه‌های نظامی و انتظامی قرار دارد.

وی مرز را یک فرصت ویژه خواند و افزود: اگر از این فرصت به‌درستی استفاده نشود می‌تواند تهدیدی بزرگ باشد، توجه به معیشت مردم شریف مرزنشین امری ضروری است و باید با سیاست‌گذاری‌های صحیح، زمینه امرار معاش آن‌ها از راه‌های حلال و قانونی فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: عمده تهدیدهایی که می‌تواند متوجه یک کشور شود از ناحیه‌ی مرزها است و گرچه نیروهای مرزبانی در پیش چشم جامعه مشغول خدمت‌رسانی نیستند اما در جایی ایفای نقش می‌کنند که بیشترین تأثیر را در تأمین امنیت جامعه دارد.

حجت الاسلام غفوری با مروری بر شرایطِ سخت کارکردن در مرزها، گفت: آن چیزی که می‌تواند انسان را در این شرایط سخت حفظ کند و مستحکم نگه دارد، ارتباط خالصانه با خدا و نگاه به امنیت کشور به‌عنوان امری مقدّس است.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) دعای مخصوصی برای مرزداران انشا فرموده‌اند، عنوان کرد: این موضوع نشان از اهمیت مرزهای مسلمین و کشورهای اسلامی دارد. مرزدارانی که در زمان امامت آن حضرت مرزها را اداره می‌کردند، تحت حکومت حاکمان ظلم و جور قرار داشتند و در خدمت امام سجاد (ع) نبودند اما باز وجودشان به‌دلیل حراست از مرزها مورد توجه امام معصوم (ع) قرار گرفت و حضرت دعای بلندی با فرازهای معرفتی در حق مرزداران انشا فرمودند.

حجت الاسلام غفوری ادامه داد: مردم مرزنشین همواره در طول تاریخ حافظ مرزها بوده، هستند و خواهند بود کما اینکه در دوران دفاع مقدّس بودند. مرزنشینان ما چون سدی محکم در برابر دشمن ایستاده‌اند.

در پایان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تأکید دوباره بر اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها برای تأمین امنیت مرزنشینان، عنوان کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب هم امنیت نیروهای نظامی را تأمین می‌کند و هم امنیت مردم شریف را لذا توجه‌به اهم روستاهای مرزی و مردم مرزنشین بسیار مهم است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی