استاندار کرمانشاه: اقدامات پیشینی و پسینی در فضای تبلیغات انتخابات باید با جدیت رصد شود/ اطلاع رسانی صحیح به مردم سبب افزایش آگاهی عمومی و مشارکت حداکثری می شود

اقدامات پیشینی و پسینی در فضای تبلیغات انتخابات باید با جدیت رصد شود زیرا این موضوع علاوه بر اینکه در فضاسازی برای حضور گسترده تر مردم در انتخابات موثر است از سوی دیگر منجر به ایجاد آگاهی بیشتر نامزدهای انتخاباتی در امورات انتخاباتی می شود.

محمد طیب صحرایی امروز شنبه در دومین جلسه هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این انتخابات به راهبردی چهارگانه مقام معظم رهبری در انتخابات شامل رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت توجه ویژه داریم و با تمامی توان تلاش خواهیم کرد که انتخاباتی سالم و باشکوه برگزار شود.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره بر حضور گسترده مردم و ایجاد بسترهای لازم برای اراده مردم در تعیین سرنوشت خود تاکیدات فراوانی  داشته اند که برهمگی ما وظیفه است که نهایت اهتمام خود را برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و سالم و همراه با امنیت و رقابتی بکار گیریم.

استاندار کرمانشاه بیان داشت:  باید یکسری اقدامات در حوزه مراقبت در بحث تبلیغات انتخابات انجام شود که خود همین مراقبت، افزایش امنیت انتخابات را نیز به دنبال دارد.

وی افزود: بحث تبلیغات انتخاباتی به لحاظ اینکه با ذهن و عواطف مردم مرتبط است بنابراین می تواند پیامدهای مثبت یا منفی به دنبال داشته باشد که باید تلاش کنیم نتیجه آن مثبت و در جهت حضور بیشتر مردم در انتخابات باشد.

مقام عالی استان تاکید کرد: در فضای تبلیغات انتخاباتی باید تلاش شود که اقدامات پیشینی و حین انتخابات و اقدامات پسینی به دقت انجام شود و فضای تبلیغات در این سه بخش هر چه بیشتر مراقبت شود.

صحرایی عنوان داشت: در اقدامات پیشینی باید موضوع اطلاع رسانی جدی گرفته شود و به مردم به انحاء مختلف اعم از محیطی، صداوسیما و رسانه های مکتوب و...، اطلاع رسانی گردد و در این اطلاع رسانی به سطوح مختلف مخاطبین نیز توجه شود.

وی هر گونه اطلاع رسانی صحیح به مردم را علاوه بر افزایش دانش و آگاهی در جامعه، زمینه ساز انگیزه بیشتر بین مردم برای حضور در انتخابات و افزایش مشارکت در جامعه عنوان کرد.

استاندارکرمانشاه همچنین یکی دیگر از اقدامات پیشینی در بحث اطلاع رسانی را، اطلاع رسانی به خود نامزدها برای آگاهی بیشتر نسبت به برخی امور برشمرد و گفت: امکان دارد یک نامزد انتخاباتی از یک موضوع در بحث تبلیغات کم اطلاع باشد که همین عدم اطلاع دقیق منجر به ایجاد مشکلاتی برای وی شود.

وی در ادامه اطلاع رسانی به رسانه ها را یکی دیگر از اقدامات پیشینی برای ایجاد فضای تبلیغات مناسب در انتخابات برشمرد.

مقام عالی استان همچنین بر اجرای برنامه های مناسب در فضای تبلیغاتی در حین انتخابات و اقدامات پسینی نیز تاکید کرد.

صحرایی ایجاد فضای ناامیدی برای حضور کمرنگ مردم در انتخابات را از اقدامات و برنامه های دشمنان عنوان کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم که حس امیدواری و انگیزه را هر چه بیشتر نزد مردم برای حضور در انتخابات که برخلاف خواست دشمنان است را فراهم کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم که مردم در انتخابات پیش رو،  حضور باشکوه و گسترده ای داشته باشند و برگ زرین دیگری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ثبت برسد.

استاندار کرمانشاه در این جلسه ضمن اهداء احکام اعضای هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان؛ علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان را به عنوان نماینده تام الاختیار خود و رئیس هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات منصوب کرد.

این جلسه بر اساس ماده 81 قانون انتخابات به منظور ساماندهی و مدیریت تبلیغات انتخاباتی و ایجاد فضای مناسب جهت تحقق انتخابات رقابتی و نیز تضمین بهره گیری یکسان نامزدها از امکانات دولتی و غیر دولتی، هیات استانی بررسی تبلیغات تشکیل شد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی