شهریار حیدری نماینده مجلس :کوله بری در مناطق تیله کوه ، سرپل ذهاب ، پرویز خان قصر شیرین و گیلانغرب فعال میشود .

 

کوله بری قبلا تا عمق 20 کیلومتری بود ولی در قانون کوله بری تا عمق شهرستانهای مرزی گسترش یافته است.این مصوبه در جهت رونق اقتصادی شهرستانهای مرزی است.

 شهریار حیدری نماینده مردم قصر شیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه اختصاصی با رسانه حیات غرب ، موضوع عودت بودجه 1403 ، همترازی حقوقها و موضوع کوله برای در شهرستانهای مرزی را توضیح داد.

 

*ضمن عرض سلام و تشکر از وقتی که به ما دادید .  بعنوان اولین سوال لطفا بفرمایید چرا بودجه 1403 در مجلس شورای اسلامی رد شد و آیا انتظارات نمایندگان در خصوص همترازی حقوق بازنشستگان در لایحه اصلاحی رفع شده است؟

- با سلام خدمت شما و مخاطبین محترم رسانه حیات غرب . باید عرض کنم در همان ابتدای برنامه هفتم تلاش شد طرح به گونه ای تنظیم شود که مناطق محروم ، بازنشستگان ، مستمری بگیران ، رزمندگان ، بسیجیان ، فرهنگیان ،  جانبازان و کارمندان  در طول برنامه ازمصوبات آن بهرمند شوند . انتظار داشتیم بودجه 1403 نیز بر اساس همان برنامه تنظیم شود. ولی اینگونه نبود و مجلس نیز زیر بار نرفت و عودت داده شد .با قطع و یقین باید گفت تا زمانی که ترمیم حقوق و منابع آن تعیین نشود مواضع مجلس تغییر نخواهد کرد  . در بودجه اصلاحی بخش زیادی از نگرانی ها رفع شده است .

* با توجه به اینکه منابع در نظر گرفته شده ،بر اساس ارزش افزوده تعیین گردیده است. آیا این پیش بینی به زیان نقاط محروم نیست ؟

- خیر . بر عکس این ارزش افزوده که دولت بدست می آورد  قرار است به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم و نقاط نقاط مرزی اختصاص یابد. علی رغم اینکه دوست نداریم منطقه ما بعنوان منطقه محروم شناخته شود. ولی واقعیت این است که نقاط مرزی خصوصا کرمانشاه و غرب از محرومیت برخوردار هستند . از این جهت در تمام تبصره های بودجه این موضوع را مطرح کرده ایم که مناطق مرزی محروم تقویت شوند و نوعی همترازی معقول با مناطق برخوردار بوجود خواهد آمد .

*یکی از مشکلات نقاط مرزی کرمانشاه موضوع کوله بری و قوانین مربوط به آن است که شاهد تلاش شما در این خصوص بوده ایم. لطفا بفرمایید این قانون به کجا رسید ؟

- طرح کوله بری با دو فوریت به تصویب رسید .همزمان دولت نیز لایحه ای را در این خصوص تنظیم کرد . مقرر شد لایحه و طرح ، تلفیق شوند تا قانونی جامع و بدون نقص تصویب شود . با توجه به اینکه بنده قبل از نمایندگی مسئولیت مدیر کلی مناطق مرزی در وزارت کشور را بر عهده داشتم . در این خصوص مسئولیت کمیته تلفیق به بنده واگذار شد . جلسات مکرری در مجلس ، دولت ، وزارت کشور ، کمسیون امنیت ملی و دیگر ادارات مربوطه تشکیل و در نهایت لایحه قانون کوله بری تنظیم و با دو فوریت در مجلس شورای اسلامی تصویب شد .این مصوبه مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت .ولی دو مورد ایراد در مجمع تشخیص مصلحت مطرح شد . امروز مجددا در این خصوص با دکتر قالیباف موضوع مطرح گردید که زودتر به نتیجه برسیم . ایشان هم قول دادند در یکی دو ماه آینده این مشکل حل و قبل از پایان سال ما شاهد اجرایی شدن آن باشیم . این قانون سود خوبی برای مناطق مرزی دارد . کوله بری قبلا تا عمق 20 کیلومتری بود ولی در این قانون کوله بری تا عمق شهرستانهای مرزی گسترش یافته است . البته پیش بینی شده است تا قبل از اجرای قانون کوله بری ، در قالب کار ویژه ، شورای امنیت اجازه دهد در بعضی مناطق مرزی مثل استانهای کرمانشاه ، کردستان و سیستان و بلو چستان کوله بری کماکان رو نق داشته باشد . خوشبختانه کوله بری در یکی از مناطق استان فعال است و در آینده نزدیک قرار است در تیله کوه ، سرپل ذهاب ، پرویز خان قصر شیرین و گیلانغرب برای انتفاع مردم فعال شود .

از وقتی که در اختیار ما گذاشتید سپاسگزارم .

بنده هم از کار خوب مجموعه رسانه حیات غرب ممنون هستم  

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی