رییس ستاد انتخابات استان خبر داد: تایید صلاحیت ۲۱۹ داوطلب "انتخابات مجلس" در کرمانشاه/ دولت هیچ کاندیدایی در انتخابات ندارد/ داوطلبان مراقبت رفتار تبلیغاتی خود باشند

علی شعبانی در نشست خبری عصر روز شنبه با اشاره به اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی هیات نظارت، گفت: بر اساس لیست اعلامی ۲۱۹ داوطلب انتخابات مجلس در استان تایید صلاحیت شده‌اند.

شعبانی با اشاره به ثبت نام ۵۶۱ نفر در مرحله پیش ثبت نام در استان گفت: از این تعداد پس از بررسی هیات‌های اجرایی ۲۴۶ نفر تایید و ۲۰۱ نفر رد صلاحیت شدند و صلاحیت یکصد و یازده نفر دیگر احراز نشد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: افرادی که صلاحیت آن‌ها رد یا احراز نشده بود فرصت داشتند اعتراض خود را به هیات نظارت اعلام کنند و هیات نظارت هم پس از بررسی صورت گرفته، نتایج صلاحیت‌ها را اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از ۵۶۱ ثبت نامی استان، ۶۹ نفر یا انصراف داده و یا اعتراضی نداشتند.

شعبانی گفت: با اعلام صورت گرفته، از مجموع ۴۹۰ داوطلب باقی مانده، ۲۱۹ نفر معادل ۴۴.۶ درصد داوطلبان تایید صلاحیت شدند.

به گفته شعبانی میانگین تایید صلاحیت‌ها در سطح کشور حدود ۵۰ درصد است.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: همچنین ۲۵۱ داوطلب یا رد صلاحیت شده یا صلاحیت آن‌ها احراز نشده که این تعداد معادل ۵۱.۳ درصد داوطلبان است.

شعبانی گفت: این میان ۲۰ داوطلب هم شرایط حضور در انتخابات را نداشتند، بطور مثال فرد برای حوزه انتخابیه ای داوطلب نمایندگی شده که شرایط ثبت نام برای آن حوزه را نداشته است، این تعداد هم ۴.۱ درصد داوطلبان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه مهلت اعتراض به این نتایج وجود دارد گفت: داوطلبانی که به این نتایج معترض هستند می‌توانند به مدت سه روز از ۱۷ تا ۱۹ دی ماه شکایت خود را در درگاه شورای نگهبان ثبت کنند، پس از این مهلت، شورای نگهبان به مدت ۳۰ روز به اعتراضات رسیدگی خواهد کرد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: پس از این مدت و اعلام نتایج باز هم فرصت دوباره ای برای اعتراض هست و داوطلبان به مدت سه روز مهلت طرح اعتراض داشته و شورای نگهبان طی بازه زمانی هفت روزه به اعتراضات برای بار دیگر رسیدگی می کند.

شعبانی گفت: نهایتا اسامی نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ بهمن ماه اعلام می‌شود.

وی افزود: بنابراین فعلا ۲۹۱ داوطلب انتخابات مجلس در استان تایید شده‌اند و این یعنی به ازای هر کُرسی نمایندگی مجلس برای استان، ۲۷ نفر با هم رقابت می‌کنند.

دولت هیچ کاندیدایی در انتخابات ندارد/ داوطلبان مراقبت رفتار تبلیغاتی خود باشند

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه ملاک شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها قانون است، گفت: برخی افرادی این دوره تایید شده‌اند که همه از دیدگاه‌های تند آنها اطلاع دارند، بنابراین هیچ اعمال سلیقه‌ای در این زمینه صورت نگرفته و ملاک عمل چه برای هیات‌های اجرایی و چه برای شورای نگهبان قانون است.

شعبانی با بیان اینکه تایید صلاحیت‌ها هم به معنای پایان کار نیست، گفت: داوطلبان تا پایان انتخابات تحت رصد هستند و تمام رفتارهای آن‌ها بویژه رفتارهای تبلیغاتی آن‌ها در فضای مجازی و حقیقی رصد شده و در صورت تخلف امکان رد صلاحیت آن‌ها وجود دارد. بنابراین از تمام داوطلبان می‌خواهیم که مراقب رفتارهای تبلیغاتی خود باشند.

شعبانی با اشاره به اجرایی شدن قانون شفافیت مالی تبلیغات داوطلبان در این دوره گفت: بر این اساس داوطلبان یک شماره حساب اعلام کرده و تمام مخارج تبلیغاتی آنها تحت رصد خواهد بود.

وی افزود: در این دوره داوطلبان تنها مجاز به کمک گرفتن از افراد حقیقی هستند و هیچ شرکت و فرد حقوقی نمی‌تواند به آنها کمک کند، یعنی شرکت‌های خصوصی نمی‌توانند در تامین هزینه های یک داوطلب مشارکت کنند.

شعبانی گفت: حساب داوطبان رصد شده و سقفی هم برای هزینه‌های تبلیغاتی آنها در نظر گرفته که اعلام می‌شود و افراد نباید از آن فراتر روند که در غیر این‌صورت جرم انگاری خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: مهلت قانونی تبلیغات از سوم تا نهم اسفندماه است و هیات نظارت بر رفتار تبلیغاتی داوطلبان نظارت دارد.

وی افزود: در این دوره از ظرفیت صدا و سیما برای تبلیغات داوطلبان استفاده شده و شش شبکه جدید تلویزیونی و رادیویی در شش حوزه انتخابیه استان در مدت یک هفته تبلیغات قانونی فعال شده و در اختیار داوطلبان برای معرفی برنامه‌هایشان قرار خواهد گرفت.

شعبانی گفت: علاوه بر این امکانات دولتی شامل سالن های همایش و ... هم بصورت مساوی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

شعبانی با تاکید بر اینکه دولت هیچ کاندیدایی در این انتخابات ندارد، گفت: ما به دنبال خروجی هیچ صندوقی نیستیم و تنها هدف و دغدغه ما برگزاری یک انتخابات امن، سالم، رقابتی و با مشارکت بالاست.

وی افزود: هر فردی که داوطلب شده و رای مردم را کسب کند، شرعا و قانونا نماینده مردم بوده و برای ما محترم است، اما در این بین هیچ رفتار خلاف قانونی را نخواهیم پذیرفت و از حقوق مردم کوتاه نمی‌آییم و قاطعانه با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

دشمن بیشتر از "موشک" از تکثیر تفکر "حاج قاسم" وحشت دارد

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه با تسلیت حادثه تروریستی کرمان گفت: این جنایت هولناک و حادثه ۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ که منجر به ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شد، هر دو از یک جنس است و نشان دهنده این است که دشمنان به هر چیزی که برای نظام قدرت ایجاد کند واکنش نشان داده و در صدد نابودی آن هستند.

وی افزود: اشکال کار دشمن در این است که تصور می‌کند قدرت نظام وابسته به فرد است و اگر فرد را بصورت فیزیکی حذف کند، مولفه قدرت نظام از بین می‌رود.

شعبانی گفت: آنچه برای نظام ما قدرت ایجاد کرده مکاتب نابی است که از دل آنها شهید حاج قاسم سلیمانی بیرون می آید و افرادی در این مکتب تربیت می شوند که حاضرند جان خود را در مسیر حاج قاسم فدا کنند.

وی افزود: این تفکر  و تکثیر تفکر حاج قاسم است که دشمنان رابه وحشت انداخته و اگر این تفکر با شهادت سردار دلها از بین رفته بود که دشمن امروز ترسی نداشت و دست به چنین جنایت های رذیلان‌ ای نمی‌زد.

شعبانی گفت: وحشیانه‌ترین نوع جنایت آن است که به میان مردم بی‌گناهی که اکثر آنها زن و کودک هستند بروی و از موادی منفجره‌ای استفاده کنی که می‌دانی افراد غیر نظامی بیشتری را قربانی می‌کند و دشمنان ما چنین افرادی هستند که دست به چنین جنایاتی می‌زنند.

وی افزود: چهره پلید دشمنان ما که سال‌ها تلاش داشتند با قدرت رسانه، هنر و فیلم آن‌ها را پوشانده و خود را مظلوم جلوه دهند امروز با جنایات غزه و جنایاتی مانند حادثه کرمان خود را بیش از پیش نشان داده و همه باید بدانند که اینها به هیچ کس رحم نمی‌کنند و اگر تسلیم شده و ذره‌ای عقب بکشیم دست به جنایات هولناکی زده و تا نابودی کامل ما پیش می‌روند.

شعبانی گفت: مکتب ما به ما یاده داده است که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است و ما این را از قیام امام حسین (ع) فرا گرفته ایم و حاضریم سرپا و ایستاده بمیریم اما، سر زانو زندگی نکنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: دشمنان ما امروز از این تفکر که امثال سردار سلیمانی را در دل خود پرورش داده وحشت دارند و ما این تفکر را از اسلام و این خودباوریِ مقاومت در برابر دشمنان را از امام راحل یاد گرفته ایم.

شعبانی گفت: همین که مردم در سالگرد حاج قاسم حضور پرشوری در مزار ایشان داشته و درست ساعاتی بعد از آن جنایت هولناک باز به همان جا رفته و میدان را خالی نکردند نشان میدهد این تفکر ریشه در جان تک تک ما دارد و این میان اصلا موضوع فرد نیست و این تفکر و مکتب حاج قاسم گنج فکری است که دشمن از آن وحشت دارد.

هزینه مقاومت کمتر از هزینه تسلیم است/ دشمن دستش برسد به زن و کودک رحم نمی‌کند

وی افزود: دشمن ما امروز بیشتر از موشک از تفکر ما وحشت دارد که نسلی را تربیت می‌کند که آن دختر خردسال که در جنایت اخیر کرمان به شهادت رسید با افتخار وصیت نامه حاج قاسم را خوانده و بر ادامه راه این شهید تاکید کند.

وی افزود: مسیر مقاومت قطعا هزینه دارد و این اولین اتفاق نبوده و آخرین آن هم نیست اما با جنایات اخیر بر همگان ثابت شد که هزینه مقاومت بسیار کمتر از هزینه تسلیم شدن است و اگر مقاومت نکنیم و قوی نشویم دشمن لحظه‌ای به ما و کودکانمان رحم نکرده و همه را به خاک و خون می‌کشد که نمونه آن را در غزه می‌بینیم.

شعبانی گفت: ما با چنین افرادی مواجه هستیم که هنگام جنگ به طرف مقابل خود نگاه نکرده و زن و کودک و هر کس سر راه آنها قرار گیرد را به خاک و خون می‌کشند.

وی افزود: در این شرایط که با چنین دشمنان خبیث و جنایتکاری روبرو هستیم تنها راه مقاومت و قوی‌تر شدن است و انتخاباتی که پیش رو داریم یکی از راه‌هایی است که می‌تواند کشور را قوی کند.

شعبانی گفت: عرصه جهاد با دشمن امروز بسیار گسترده است و عرصه اقتصادی، رسانه‌ای، فرهنگی، علمی و ... را شامل می‌شود و هرکس باید به هر نحو به قوی‌تر شدن ایران کمک کند.

وی افزود: رسانه‌ها باید در این میان برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کرده تا بتوانیم انتخاباتی پرشور رقم زده و به یاری خداوند مجلسی قوی روی کار بیاید.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی