معاون سیاسی فرمانداری کرمانشاه: تایید صلاحیت ۱۰۴ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس در شهرستان کرمانشاه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرمانشاه از تأیید صلاحیت ۱۰۴ نفر از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه خبر داد.

موسی پورحشمتی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: صلاحیت‌ داوطلبان توسط هیات نظارت بررسی شده و در شهرستان کرمانشاه از مجموع ۲۳۲ داوطلب، ۱۰۴ نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

 

وی افزود: ۱۱۲ نفر از داوطلبان تایید صلاحیت نشدند و ۱۶ نفر هم شرایط بررسی صلاحیت را به دلایلی همچون نداشتن سابقه اجرایی و مدرک تحصیلی نداشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: ۲۸۹ نفر به عنوان داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه ثبت‌نام قطعی کرده بودند، از این تعداد ۵۷ نفر به‌دلیل عدم اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها در هیئت اجرایی یا انصراف، از روند بررسی صلاحیت‌ها کنار رفتند تا تعداد داوطلبان کرمانشاه به ۲۳۲ نفر برسد.

وی بیان کرد: داوطلبانی که صلاحیت آنها رد شده به مدت سه روز و از ۱۷ تا ۱۹ دی‌ فرصت دارند اعتراض خود را از طریق سامانه شورای نگهبان ثبت کنند، این بررسی‌ها یک ماه توسط شورای نگهبان ادامه خواهد داشت و نهایتاً ۱۹ بهمن ماه نتیجه بررسی‌ها توسط شورای نگهبان ارائه خواهد شد.

معاون فرماندار کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری مطلوب انتخابات در شهرستان کرمانشاه گفت: حوزه انتخابیه کرمانشاه بیش از ۶۰۰ شعبه اخذ رای خواهد داشت و برای برگزاری انتخابات در شهرستان کرمانشاه به مشارکت حدود ۱۶ هزار نفر از عوامل اجرایی و نظارتی نیاز داریم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، یازدهم اسفند برگزار خواهد شد.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی