صداوسیما و کوچک نمایی حمله پاکستان

اسرائیل و داخل منطقه غزه حضور دارد اما در سیستان و بلوچستان و منطقه ای از کشور که مورد حمله و تجاوز نظامی پاکستان قرار گرفته خبری از خبرنگار اعزامی صداوسیما نیست.

رضا غبیشاوی - پوشش خبری حمله هوایی ارتش پاکستان به خاک ایران در خبر 14 صداوسیما، ناقص و در قالب تکنیک کوچک نمایی انجام شد.

۱. مهمترین خبر روز پنجشنبه ، حمله هوایی ارتش پاکستان به خاک ایران بود که بامداد اتفاق افتاد. با این حال خبر۱۴ پنجشنبه صداوسیما ارزش این خبر را نادیده گرفت و به صورت حداقلی به آن پرداخت. این خبر باید خبر اول و به صورت مفصل پخش می شد اما این اتفاق رخ نداد. این موضوع نادیده گرفتن ارزش این خبر تقریبا در اکثر بخش های خبری مشروح پنجشنبه صداوسیما رخ داد.

خبر ۱۴ ، خبر حمله پاکستان به خاک ایران را حتی در عناوین خبر هم پخش نکرد. در مشروح خبرها هم با تاخیر زیاد و در دقیقه ۳۰ بخش خبری، بعد از خبرهای سفر استانی و سخنرانی رئیسی در فیروزکوه، رزمایش پدافندی ایران در جنوب، جنگ اسرائیل در غزه و حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه در داووس سوئیس پخش کرد اما همه این خبرها نسبت به خبر حمله پاکستان، اولویت و ارزش خبری کمتری دارند.

۲. خبر۱۴، خبر حمله پاکستان را به عنوان یک خبر مستقیم پخش نکرد بلکه فقط واکنش ها و به صورت غیرمستقیم به آن پرداخت. یعنی به جای پخش اصل خبر حمله هوایی پاکستان به ایران، واکنش ها را منتشر کرد. اول واکنش وزارت خارجه ایران، سپس احضار کاردار پاکستان به وزارت خارجه ایران و بیانیه وزارت خارجه پاکستان و در نهایت مصاحبه با مقام مسوول (معاون سیاسی امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان).

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی