انقاد قالیباف از دولت

انتقادات «محمدباقر قالیباف»، رییس مجلس شورای اسلامی برای دومین روز پیاپی خطاب به دولت از تربیبون مجلس مطرح شد و این نشان می‌دهد که با توجه نزدیکی به انتخابات مجلس شورای اسلامی که قرار است ۱ اسفند برگزار شود اختلافات بین دو قوه به اوج خود خواهد رسید.

روز گذشته «موسی غضنفرآبادی» در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخریب رییس مجلس توسط جریان‌های خاص گفت: «آقای قالیباف ما نسبت به شما ارادت داریم و می‌دانیم که عده‌ای در تلاش هستند تا شما را تخریب کنند اما اتفاق‌هایی در مجلس دارد رخ می‌دهد که قابل قبول نیست. اکنون اعلام شده که تخلف کمیسیون قضایی مجلس در بررسی لایحه عفاف و حجاب محرز است و دو نامه در این زمینه منتشر شده است. من نمی‌دانم آیا می‌خواهند بگویند آقای قالیباف درمورد عفاف و حجاب پیگیر بوده است اما کمیسیون قضایی پیگیر نبوده است. در مورد نامه اول اولا معاون حقوقی در جلسات کمیسیون حضور نداشت. به خاطر تسریع در انجام کار اصلاحات، ما مصوبه را به شورای نگهبان ارسال کردیم تا نظرات کارشناسان آنها را دریافت کنیم.

در این فاصله ما با دولت هماهنگ کردیم تا نظر خود را در خصوص موادی که مشمول اصل ۷۵ می‌شود  اعلام کند. برخی‌ها تصور می‌کنند که برنامه‌ای در مجلس شورای اسلامی است تا قبل از برگزاری انتخابات قانون عفاف و حجاب اجرایی نشود، در حالی که ما نمی‌خواهیم حکم خدا حتی لحظه‌ای بر زمین بماند ولو یک ساعت مانده به انتخابات.»

«محمدباقر قالیباف»، رییس مجلس شورای اسلامی از این فرصا استفاده می‌کند و با انتقاد و انداختن توپ در زمین دولت و در پاسخ به تذکر غضنفر آبادی گفت: «ما در مجلس شورای اسلامی به طور قطع همه نمایندگان اصرار داریم تا در اسرع وقت طرح عفاف و حجاب نهایی شود در برخی جاها بحث طولانی می‌شود اما ما در مجلس شورای اسلامی چه در کمیسیون قضایی و چه در هیات رییسه پیگیر این موضوع هستیم تا در اسرع وقت انجام شود. یک ماه اصلاحات در کمیسیون قضایی به خاطر انجام همین هماهنگی‌ها زمان برد اکنون نیز بیش از ۲۵ روز است که بنده به دولت نامه زدم که با اصل ۷۵ موجود در این لایحه موافقت کند اما هنوز به دست ما نرسیده است.»

«محمدباقر قالیباف»، رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: «بنده در نامه رسمی به رییس جمهور اعلام کردم که اکنون به ۲۸ قلم کالای اساسی در کشور، ارز با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان داده می‌شود مگر ما چقدر منابع ارزی داریم؟ ما در حوزه دارو نیز ارز ۲۸ هزار تومانی تخصیص دادیم، اما بعضا شاهد افزایش ۱۰۷ درصدی قیمت دارو هستیم. از نگاه بنده به جای ۲۸ قلم کالای اساسی باید هشت قلم کالای اساسی ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت کند. حتما باید به کالاهای اساسی مردم ارز اختصاص پیدا کند. هشت قلم کالای اساسی به علاوه دارو حتما باید ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی را دریافت کند.»

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی