شورای وحدت در‌ها را بسته است؟

شورای وحدت که متشکل از احزاب اصولگرایی است و باتوجه به نفراتی که دارد می‌تواند همانند دوره یازدهم مجلس نقش تعیین کننده‌ای در انتخابات داشته باشد ولی باتوجه به اختلاف کنونی گویا شورای وحدت در انتخابات پیش رو می‌خواهد بدون ائتلاف یا جبهه پایداری و شورای ائتلاف وارد میدان انتخابات شود.

«مهدی چمران»، رییس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با تسنیم، درباره ائتلاف با شورای وحدت گفت: «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به عنوان قوی‌ترین شورا و تشکل نیروهای مردمی و احزاب‌ در دوره پیشین مجلس شورای اسلامی نیز با اکثریت قاطع کرسی‌ها را در سراسر کشور به خود اختصاص داد و امیدواریم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی امسال نیز به جایگاه خوبی دسترسی داشته باشد. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با شورای وحدت ارتباطی ندارد اما از همکاری با دوستان شورای وحدت استقبال می‌کنیم اما تا به حال عملی نشده است. همکاری شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با شورای وحدت در دوره گذشته نیز عملی نشد، ارتباط گرفته شده اما دوره گذشته هماهنگی صورت نپذیرفت و این دوره نیز صحبت‌هایی شده اما به نتیجه نرسیده است.» عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پایان در پاسخ به احتمال ائتلاف با شورای وحدت اضافه کرد: «در حال حاضر احتمال ائتلاف با شورای وحدت وجود ندارد و فرصتی برای این کار نیست و تشکل ها باید لیست کاندیداها را اعلام کنند.»

حجت السلام «مصطفی مصطفی‌پورمحمدی»، عضو شاخص شورای در سومین روز نمایشگاه رسانه های ایران در پاسخ به سوالی در خصوص رایزنی شورای وحدت و امنا، گفت: همکاری و ائتلاف بین گروه های سیاسی همسو و همگرا کار مثبتی است که دوستان ما در شورای وحدت اعلام آمادگی کردند و امیدواریم که به نتیجه برسد. عضو شورای وحدت اصولگرایان اضافه کرد که در شورای وحدت با گروه های مختلف و همچنین امنا گفت وگو شده است که امیدواریم به نتیجه نهایی برسیم دست یابی به قاعده ای که طرفین پذیرفته باشند نیاز به گفتگوی بیشتری دارد، در حال حاضر به جمع بندی نرسیدیم. فهرست شورای وحدت اصولگرایان کامل شده است اما اگر توافقی سیاسی با گروه های دیگر صورت بگیرد، امکان تغییر لیست وجود دارد . فهرست ما مشخص است با این تفاوت که در استان ها و شهرستان های زیادی با گروه های همسو توافق بیشتری وجود دارد . پورمحمدی همچنین از ائتلاف با شانا در برخی موارد در شهرستان ها خبر داد.

«اسدالله بادامچیان»، دبیر کل حزب موتلفه درباره لیست شورای وحدت برای انتخابات ۱۱ اسفند گفت: «بنده عضو عالی شورای وحدت هم هستم؛ در آن جا صحبت جدی داشته و در حال بررسی هستیم و امروز صبح هم بحث می‌کردیم و در بخش مربوط به بانوان به نتیجه رسیدیم که شاید حدود ۷ نفر از بانوان در فهرست ۳۰ نفره شورای وحدت در تهران باشند. در حال بحث و گفت‌وگو برای حضور جوانان و نیروهای گوناگون در فهرست واحد هستیم.  پیش‌بینی‌ام این است که در این دوره کثرت نامزد و افراد داریم به طوری که شاهد ثبت نام‌ها و تائید صلاحیت‌های گسترده هستیم و برای اولین بار بیشتر از ۱۵ هزار نفر را از حدود ۲۰ هزار کاندیدا احراز صلاحیت کردند. امیدواریم در این چند روز، همه دوستان کسانی که طبق رهنمود دیروز رهبری برای انتخاب اصلح به جمع بندی برسند. ما هم اگر احساس کردیم این افراد اصلح از دیگران هستند در شورای مرکزی موتلفه تصمیم گیری می‌کنیم.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی