حق منطقه جنگی ، ظلمی به شهر کرمانشاه

رضا منتظریانی - جنگ تحمیلی صدامیان بر علیه کشور ما بصورت رسمی  از 31 شهریور سال 59 شروع شد و در مرداد سال 67 پایان یافت . ساکنان کرمانشاه خوب می دانند جنگ شهر ها برای کرمانشاه از سال 60 شروع و تا پایان جنگ ادامه داشت . شهر کرمانشاه و ایلام بعلت پدافند هوایی ضعیف در آن زمان به مکان تمرین خلبانان عراقی تبدیل شده بود . موشکهای زمین به زمین عراق همیشه جیره کرمانشاه را در حساب خود محفوظ  داشتند .

 کرمانشاه این شهر بی دفاع  تا آخر جنگ تحمیلی یا در وضعیت آژیر قرمز بود و یا آژیر زرد . بسیاری از مردم آرزوی آژیر سفید و خاتمه حمله هوایی را با خود به گور بردند . اوج درگیر شدن کرمانشاه در جنگ از سال 60 شروع شد . شهر کرمانشاه در آن دوران به عنوان مرکز اصلی پشتیبانی غرب کشور شناخته می شد و لجستیک شمال غرب ، غرب و بخشی از جنوب رابر عهده داشت .  قرارگاه نظامی شمال غرب و غرب در کرمانشاه مستقر بود و هم اکنون نیز مستقر است . بدلیل حساسیت شهر کرمانشاه و وجود فرودگاه و هوانیروز در دوران جنگ مورد شدید ترین حملات هوایی واقع شد . اکنون نیز به شدت مورد حملات ناعادلانه است .

چندین سال است مشخص نیست چه ارگان و یاسازمانی مناطق جنگی کشور را تعیین کرده و بر آن اساس به کارمندان شاغل در آن شهر ها و در آن ایام ، فوق العاده شغل مناطق جنگی پرداخت می شود.

متاسفانه بعلت اینکه شهر بی دفاع کرمانشاه دلسوزی نداشته منطقه عملیاتی آن را تنها 2 سال (از سال 59 تا 61 )محاسبه کرده اند . در صورتی که جنگ روحی روانی و واقعی مردم کرمانشاه در سال 61 تازه به اوج خود رسید و تا پایان جنگ ادامه داشت . برای ساکنین شهر هایی که همان روز اول شهرشان ویران و مجبور به مهاجرت شدند این فوق العاده مناطق جنگی بصورت تمام و کمال محاسبه ولی برای کرمانشاه که پذیرای میهمانان بود به میزان کمی محاسبه شده است . 

آقایانی که نماینده کرمانشاه هستند و چند صباحی دیگر بدنبال رای  این مردم نجیب و شریف و بی پناه خواهند آمد  ای کاش در مجلس شورای اسلامی که باید سمبل عدل اسلامی باشد بدنبال احقاق حق از دست رفته مردم  کرمانشاه در این خصوص باشند .

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی