حق جنگ‌زدگی فرهنگیان اسلام‌آباد غرب و دالاهو پرداخت می‌شود

نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس

آقای جلیلیان لطفا به نمایندگان کرمانشاه در این خصوص تذکر دهید . شهر دالاهو یکی از مناطق امن در دوران جنگ بود ولی کرمانشاه یک شهر جنگی تمام عیار بود . چرا فرهنگیان کرمانشاه باید از این حق مسلم محروم باشند .
نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده در راستای پرداخت حق جنگ زدگی فرهنگیان اسلام‌آباد غرب و دالاهو، از سوی وزیر آموزش و پرورش دستور لازم برای تهیه لیست مشمولان این طرح صادر شده است.
علی جلیلیان گفت : اختصاص این سهمیه به تمام اقشار مختلف مردم شهرستان‌های دالاهو و اسلام‌آباد غرب جزو مطالبات است ولی تحقق این موضوع کار آسانی نیست و نمی‌توان برای تمام مردم توقع ایجاد کرد.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس بیان کرد: هم اکنون اختصاص این سهمیه مربوط به فرهنگیانی است که در مناطق جنگی خدمت کرده و با پیگیری‌های انجام شده و پس از موافقیت وزیر آموزش و پرورش، تهیه فهرست افراد مشمول این موضوع به آموزش و پرورش نواحی ابلاغ شده است.

جلیلیان تصریح کرد: علاوه بر معلمی که در زمان جنگ در سر کلاس درس بوده، تمام مردم حاضر در آن منطقه نیز جانشان در خطر بوده است و ما عقیده داریم که اگر مزایایی وجود دارد باید برای اقشار مختلف مردم باشد اما هم‌اکنون به دلیل کمبود منابع مالی، پرداخت حق جنگ زدگی به تمام اقشار امکان پذیر نیست و فقط پرونده فرهنگیان در درست اقدام است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس با بیان اینکه مشکل عمده منطقه بیکاری است، گفت: در هر خانواده چندین جوان تحصیلکرده بیکار وجود دارد که متاسفانه دولت نیز تاکنون در زمینه اشتغالزایی اقدامی نکرده است.

جلیلیان تصریح کرد: هم‌اکنون احداث کارخانه قند 5هزار تنی و ایجاد پتروشیمی که روند آن به سرعت پیش می‌رود در منطقه اسلام‌آباد غرب در دست اقدام است و در صورت تحقق طرح پتروشیمی چندین کارخانه پایین دستی بوجود می‌آید که سبب رونق اشتغال و اقتصاد در منطقه است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی