اگر جایی را نمی پوشاند ولی دهان حاکم را می پوشاند

رضا منتظریانی – حکایت می کنند در ایام  بعید تعدادی دلواپس، بامجان دور قاپ چین و ناقص نزد حاکم رفتند و گفتند : وامصیبتا در حمام مردانه همه لنگ می بندند ولی در حمام زنانه همه زنها بدون پوشش و لخت هستند . حاکم گفت : اینکار یعنی چه؟ غلط کرده اند. از فردا حکم می کنیم همه زنان در حمام زنانه لنگ ببندند . چند صباحی به این منوال گذشت . زنها هم در حمام زنانه لنگ می بستند .اگر می خواستند جایی را لیف و صابون و کیسه بکشند یواشکی دست به زیر لنگ می بردند . روزی یکی از دختران آقا زاده ها از سر شور و مستی و قدرت پدر عادت جاری را شکست و بدون لنگ به حما م وارد شد . دیگران به کشف حجاب او اعتراض کردند : ((تو دختر وزیر ، وکیل و صاحب منصب هستی .چه معنی دارد که حکم حاکم را اجرا نمی کنی ؟ چرا خود را نمی پوشانی ؟ تو که حکم حاکم را  می شکنی از دیگران باید  چه انتظاری داشت ؟)) .... دختر چون مورد اعتراض شدید قرار گرفت ، یک پارچه زوار درفته ،  توری و باریک پیدا کرد و  دور کمر بست دیگران به این بد حجابی اعتراض کردند )) این چه پوشش و حجابی است. همه جایت معلومه .این پارچه هیچ جا را نپوشانده)) دختر گفت : جایی را نپوشانده ولی در دهان حاکم را پوشانده . 

حکایت حجاب این روز ها مانند بند لنگ آن  خانم شده  . تابستان است  و هوا گرم . برخی از خانمها که تعدادشان بسیار بسیار بسیار کم است از دست گرما هرچه دارند ، مخلصانه و خالصانه بیرون  می گذارند . در خیابان های شهر بیا و بروی است که مگو و مپرس . هوش از سر پیر مردها رفته تا چه رسد به جوانان تحصیل کرده و بی کار علاف که فقط خیابان متر می کنند. این خانم ها به واسطه مطهری نماینده تهران سری هم  به مجلس شورای اسلامی زدند . در آنجا هلهله و ولوله ی زیادی پیش آمد.خفتگان مجلس هم با این سرو صدا بیدار شدند .  به روسری و ساپورت پوش ها اعتراض کرده اند و دلواپس شده اند . برخی گفته اند این چه حجابی است فقط یک بند ده سانتیمتری بجای روسری روی سر می اندازند که جلو و عقبشا ن  پیدا است  . این که روسری و حــجاب نیست دهــن کجی است . فقط می خواهند دهان ما را ببندندکه حجاب داریم.

 

ترویج این حجاب و دست کجی در بیت المال را مردم از آقا زاده ها یاد گرفته اند . هر جا را نگاه کنی چه در عرصه اقتصاد و چه در عرصه  فرهنگ رد پای این آقا زاده های بریده از تفکرات پدر را می توانی ببینی .

 ای کاش قبل از برخوردهای ضد فرهنگی ابتدا فکری به حال آن آقا زاده ها شود . رونق کسب و کار در جامعه زیاد شود تا جوانان ما بتوانند به فرجی و لیف  ولافی برسند تا خانم ها هم کمتر به نمایش بپردازند . فکری هم برای نگاه مردان بشود که کمتر چشمشان بسوی روسری و لباس خانم ها باشد .

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی