بارزانی به‌ دنبال کسب حمایت آنکارا در کشمکش با بغداد

 

 


به گزارش حیات غرب به نقل از کرد پرس -یک تحلیلگر سیاسی عراقی هدف از دیدار اخیر مسعود بارزانی از ترکیه را کسب حمایت آنکارا از فشارهای اربیل به دولت مرکزی برای تامین منافع کردهای عراق اعلام کرد.
 
رعد عبدالکریم در گفتگو با شبکه خبری «الغد العربی» گفت: جدایی اقلیم کردستان از عراق یکی از آرمان های ملت کُرد است و کردها اکنون از روابط خود با ترکیه برای تحقق این هدف استفاده می کنند.
عبدالکریم افزود: اندیشه استقلال که رئیس اقلیم کردستان به دنبال تحقق آن است یکی از کارت های فشار به نوری مالکی نخست وزیر عراق برای کناری گیری است.
این تحلیلگر ضمن اشاره به اینکه سیطره کردها بر نفت کرکوک نیز یکی دیگر از کارت های فشار علیه دولت مرکزی است، افزود: کردها و اسلامگرایان با این باور که وجود مالکی در راس قدرت در عراق عامل بحران های اقتصادی و سیاسی کنونی در عراق است، در خصوص ضرورت کناره گیری او از قدرت اتفاق نظر دارند.
رعد عبدالکریم ضمن تاکید بر ضرورت تلاش همه جریان های سیاسی در عراق برای نجات این کشور از مشکلاتی که اکنون با آن روبرو است، افزود: ملت عراق قربانی اوضاع کنونی در عراق است و بهای این اوضاع را می پردازد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی