"سراب گرم" آب شرب قصرشیرین و سرپل‌ذهاب را تامین می‌کند

چشمه آبگرم فراشبند

 مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان قصرشیرین با اشاره به گرمای بی‌سابقه در سطح این شهرستان گفت: چشمه "سراب گرم" آب شرب دو شهرستان سرپل‌ذهاب و قصرشیرین را تامین می‌کند که با وجود کم‌آبی و خشک شدن تعدادی از سفره‌های زیرزمینی همچنان غنی است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان  قصرشیرین افزود: آب شرب شهر قصرشیرین از چشمه "سراب گرم" سرپل‌ذهاب تامین می‌شود که این چشمه با وجود کم‌آبی و خشک شدن تعدادی از سفره‌های زیرزمینی همانند سالیان گذشته پر آب و غنی بوده و آب شرب دو شهرستان سرپل‌ذهاب و قصرشیرین را تامین می‌کند.

آزادی با بیان اینکه سرانه استاندارد و مجاز مصرف آب شرب به ازای هر نفر در شبانه روز 150 لیتر و این میزان مصرف در شهرستان قصرشیرین 50 لیتر بیشتر از سرانه مجاز است بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 30 مورد انشعاب غیرمجاز در قصرشیرین شناسایی شده است که با اخذ مجوز و پرداخت مبلغ 5 میلیون ریال می‌توانند به انشعاب مجاز تبدیل شوند.

مدیر امور آب و فاضلاب قصرشیرین گفت: در صورت مشاهده هرگونه انشعاب پیش از کنتور با مشترکان متخلف برخورد قانونی انجام می‌شود زیرا برداشت و مصرف آب این مشترکان غیرمجاز بوده و از نظر شرعی نیز اشکال دارد.

آزادی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از 5600 مشترک آب و فاضلاب شهری در شهرستان قصرشیرین وجود دارد افزود: با وجود گرمای هوا این شهرستان با هیچ‌گونه قطعی آب مواجهه نشده و قطعی‌های جزیی و موقتی نیز بطور عمده در اثر شکستگی لوله توسط حفاری‌های سایر دستگاه‌ها در سطح شهرستان بوده که پس از مشاهده و بررسی به سرعت ترمیم شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری قصرشیرین با بیان اینکه آب شرب این شهرستان از طریق خط انتقال بطول 180 کیلومتر تامین می‌شود گفت: با توجه به آغاز فصل گرما در قصرشیرین و کاهش نزولات آسمانی در سال‌های گذشته از مردم تقاضا می‌شود که از مصارف غیرضروری آب پرهیز و مصرف آب را مدیریت کنند که با مشکل کم آبی در شهرستان قصرشیرین روبرو نشویم.

آزادی میزان بدهی مشترکان بدهکار شهرستان قصرشیرین را بیش از 4 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: مشترکان خانگی سهم اندکی در این بدهی دارند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی