کرمانشاه باز هم رکورد دار شد شلاق در ملاء عام و جمع آوری ضربتی ماهواره در آینده نزدیک

 

رضا منتظریانی - حفظ حرمت ماه مبارک رمضان بر هر مسلمانی واجب است و قطعا باید به حرمت شکنان تذکر داده شود و برابر قانون بر خورد شود. ولی در اینگونه امور نباید تنها نگاه خشک قانونی داشت . افرادی که در سن جوانی اقدام به  روزه خواری نموده اند پرورش یافته همین فرهنگ هستند . سالها است نهاد های فرهنگی بجای کار تبلیغی درست و مردم پسند در باب فرهنگ و دین به دستورالعملهای یک جانبه و بدون جذبه دلخوش کرده اند . در مقام آمار و ارقام این نهاد ها جامعه را اسلامی و دینی کرده اند ولی در مقام عمل این فعالیتها عملا دین گریزی را در پی داشته است . روشهای دین گریز در همه عرصه ها نمود دارد یک نمونه آن برخورد با روزه خواری است . آیا شلاق زدن در ملاء عام (قطعا منطبق با قانون) اثر فرهنگی بدنبال داشته است ؟ یا اینکه ما فقط قانون را اجرا و با مسائل فرهنگی بعدی کاری نداریم . ؟ تماشاچیان اینگونه اقدامات چگونه برداشت کرده اند ؟ آیا اجرای حکم نمی شود در مکانی بسته صورت بگیرد که اثر تخریبی آن کم باشد ؟آیا نمی شد روشی جایگزین برای آن انتخاب کرد ؟ شلاق زدن در کرمانشاه و در شبکه های مجازی چهره بدی را از کرمانشاه بجایی گذاشته است . اگر مسئولین محترم که البته اهل این شبکه ها نیستند سری به این فضای مجازی بزنند خواهند دید این اقدام چهره کرمانشاه را چگونه به تصویر کشیده و در راه پیشرفت و توسعه استان چه اثر مخربی خواهد داشت . 

اخیرا نیز فرمانده محترم نیروی انتظامی اعلام فرموده اند با اقدامی ضربتی به جمع آوری ماهواره خواهند پرداخت . آیا این برخورد قهری تاثیر گذار است یا تنها مسکنی موقت خواهدشد فقط برای اجرای خشک قانون؟ آیا بجای این برخوردها کسی به فکر کیفیت بخشی به برنامه های رادیو تلویزیون یا همان صدا و سیما بوده است ؟ 

درست است که اقدام ناجا بر اساس قانون می باشد  ، اما این قانون بی اثر شده است . رشد تکنولوژی رو روشهای جایگزین به گونه ای شده است که با جمع آوری دیش ها مشکلی حل نخواهد شد ؛ اگر قصد مبارزه با ماهواره را داریم ، باید برنامه های تلویزیون ملی خود را قوی کنیم ؛ زمانی که برنامه صدا و سیما قوی باشد کمتر کسی ماهواره نگاه می کند.
وقتی نیمی از شبکه های ما سخنرانی و بحث و جدل را نشان می دهد و تعداد برنامه های مفید و جذاب کم است ، هر کسی ممکن است از ماهواره و شبکه بیگانه استفاده کند.
مقابله انتظامی با ماهواره ها راه حل درستی نیست ، وقتی نمی توانیم مشکلی را حل کنیم ، صورت مساله را پاک نکنیم؛ مبارزه با ماهواره باید از طریق غنی سازی برنامه های صدا و سیما صورت بگیرد .
با وجود قانون منع ماهواره ، وقتی روی پشت بام خانه های مردم ماهواره است و از آن استفاده می کنند ، نوعی دهن کجی به قانون محسوب می شود ، لذا بهتر است این قانون لغو شود.

نیروی انتظامی باید وظایف خودش را الویت بندی کند، یکی از حقوق مردم که از حاکمیت طلب دارند ، امنیت است ؛ نیروی انتظامی باید اول امنیت را به طور کامل بر قرار کند ، وقتی امنیت بر قرار شد ، بعد دنبال مسائل حاشیه ای برود.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از اجرای طرح گسترده جمع‌آوری ماهواره در آینده‌ای نزدیک در استان خبر داد.

  سردار منوچهر امان‌اللهی در جمع خبرنگاران با اعلام خبر جمع آوری ماهواره از پشت بام مردم اظهار کرد: برابر قانون هر نوع خرید، فروش، نصب و استفاده از ماهواره جرم بوده و پلیس نیز بر اساس قانون با مرتکبین اینگونه جرایم برخورد می‌کند.

 وی با اشاره به جمع‌آوری 300 دیش ماهواره طی هفته‌های گذشته در کرمانشاه، عنوان کرد: در آینده‌ای نزدیک طرح گسترده جمع‌آوری ماهواره در استان اجرایی خواهد شد.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در راستای گرایش مردم به طرف ماهواره عضو هیات‌رییسه مجلس با انتقاد از کیفیت برنامه‌های صداوسیما گفت :  اگر برنامه‌های صداوسیما خوب و جذاب باشد کشش مردم به برنامه‌های ماهواره کم‌ شده و به شبکه‌های داخلی گرایش پیدا می‌کنند. حسین سبحانی‌نیا، نماینده مجلس درباره انتقاد برخی از نمایندگان در بی‌تاثیربودن نظارت نمایندگان بر صداوسیما، گفت: قوای سه‌گانه بر صداوسیما نظارت دارند و از هر قوه دو نماینده در هیات نظارت بر صداوسیما عضو است. نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با بیان اینکه اگر ایرادی به نحوه فعالیت صداوسیما و برنامه‌های آن هست، باید از سوی این هیات مورد توجه قرار گرفته و به صداوسیما تذکر داده شود، افزود: تذکر نمایندگان نیز ضمانت اجرایی دارد و کسی نمی‌تواند نماینده‌ای را از تذکر منع کند. وی در ادامه درباره ضرورت اصلاح قانون استفاده از ماهواره گفت: برای اصلاح این قانون، یا دولت با ارایه لایحه باید پیش‌قدم شود و یا مجلس با ارایه طرح. نیروی انتظامی‌ یا دستگاه‌های ناظر دیگر باید به طور جدی‌تر موضوع را پیگیری کنند و این قانون را عملیاتی‌تر و جدی‌تر دنبال کنند. سبحانی‌نیا با بیان اینکه پشت‌بام‌ها پر از دیش است، گفت: اگر قرار است استفاده از ماهواره آزاد باشد باید چارچوب آن مشخص شود.  وی با اشاره به اینکه زمانی محدودیت بود و کسی جرات نمی‌کرد ماهواره نصب کند، افزود: اگر صداوسیما خوب عمل کند و برنامه‌های خوب و جذاب داشته باشد کشش مردم به ماهواره کم ‌شده و مردم به شبکه‌های داخلی گرایش پیدا می‌کنند.  این عضو هیات‌رییسه مجلس در پایان گفت: قطعا هرچه صداوسیما بهتر عمل کند و برنامه قوی‌تر بسازد می‌تواند در کاهش گرایش مردم به برنامه‌های ماهواره موثرتر باشد.

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی