بیانیه جمعی از اهالی رسانه استان کرمانشاه در اعتراض به فشار بر رسانه ها و فیلترینگ های اخیر


متن کامل بیانیه جمعی از روزنامه نگاران پیشکسوت، مدیران مسوول مطبوعات، خبرنگاران و مدیران پایگاه های مجازی که در اعتراض به فیلتر و فشار بر رسانه های استان کرمانشاه منتشر گردیده، به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

پس از گذشت یک سال از وزیدن نسیم اعتدال و تدبیر در سرزمین اسلامی ایران و در آستانه روز «خبرنگار» آنچه این روزها در استان کرمانشاه می گذرد، موجبات دلسردی اهالی قلم و رسانه را فراهم نموده است.

  برگه های احضاریه دادگاه، فیلتر سایت های منتقد و تماس های تهدید آمیز، هدیه ای است که این روزها از جانب استانداری به روزنامه نگاران  کرمانشاهی پیشکش می شود.

  این در حالی است که دولت تدبیر و امید و به ویژه شخص رئیس جمهور با نگاهی متفاوت از آنچه در استان کرمانشاه می گذرد، با رسانه ها تعامل می کند و در فراهم آوردن زمینه های آزادی بیان در کشور با سعه صدر، در پی تحقق وعده های انتخاباتی است.

  روزنامه نگاران کرمانشاهی معتقدند که متاسفانه برخی اقدامات صورت گرفته در این استان، علاوه بر دلسردی مردم از بهار اعتدال و امید، موجبات سوء استفاده رسانه های بیگانه را نیز فراهم آورده است .

  لذا اینجانبان ضمن اعتقاد به نقد منصفانه و رعایت اصول اخلاق  رسانه اى  و همچنین   ایجاد فضا براى آزادی بیان , با محکوم کردن برخوردهای حذفی از سوی مدیریت کلان استانی، از ریاست محترم جمهور؛ وزیر محترم کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهیم که  با پیگیری و رصد امور اجرایی و سیاستگذاری استان فرصت پاک کردن صورت مسئله را از این مجموعه گرفته و با شفاف سازی امور، برای این استان در پی بنیانی تازه تر باشند .

نظرات  

 
#1 براهیم فتاحی 1393-05-15 07:41
ضمن مخالف بودن با هرنوع محدودیتی برای رسانه هاوبرخورد قضایی با منتقدین اماباید مرزانتقادباهتاک ی وتوهین وتهمت مجزا گرددتعدادی ازاین سایت ها منتقدنیستند وعملاًتوهین ،تهمت وافترارا به خاطر رسیدن به مطامع شخصی پیشه خودساخته اند منتقدین منصف ومدافع حقوق مردم بایدمرزبندی خودرا باهتاکان مشخص نمایند ودراین بیانیه چنین مرزبندیی صورت نگرفته است.
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی