سردار امان الهی :در استان کرمانشاه با همکاری مردم و هوشیاری نیروی انتظامی ، جرایم کاهش داشته است

 

به گزارش حیات غرب - سردار منوچهر امان اللهی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در نشست خبری روز پنجشنبه 16 مرداد ماه ضمن تبریک روز خبرنگار بر تاثیر فعالیت خبر و خبر نگار در حوزه اجتماعی و مناسبتهای مختلف تاکید کرد و ضمن ارزیابی و بررسی ابعاد مختلف کار ی خبر و خبرنگاری برای همکاری با نیروی انتظامی برای سالم سازی محیط اجتماعی اظهارداشت: بررسی عادلانه و صادقانه فعالیتهای نیروی انتظامی باعث دلگرمی بیشتر شده و تاثیر گذاری فعالیتهای نیروی انتظامی را افزایش می دهد . وی نقش رسانه‌ها را در انعکاس اخبار و واقعیات بسیار اثر گذار توصیف کرد و خواستار حفظ امانتداری از سوی رسانه‌ها شد.

امان‌الهی خواستار ایجاد فضای مثبت و به دور از یاس و ناامیدی شد و در این خصوص گفت: رسانه‌ها علاوه بر انعکاس واقعیات نکات مثبت را در جامعه منعکس کنند تا در مردم احساس یاس و ناامیدی و نا امنی به وجود نیاید.ایشان همچنین گفتند:رسانه می‌توانند در بحث آموزش اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه به ناجا کمک کنند.

سردار امان الهی به آمار های برخورد وکاهش جرم اشاره نمود و گفت :از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۴۹ فقره اجرای طرح توسط ناجا استان صورت گرفته است.

سر قت ها در استان نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۵ درصد کاهش داشته است -در مدت چهارماهه سال جاری ۵۷۳۲ فقره سرقت کشف و ۲۳۰۵ نفر نیز در این رابطه دستگیر شده‌اند.

جرایم خشن، در این مدت ۲۶ درصدی کاهش داشته است . همچنین سرقت مسلحانه ۵۶ درصد کاهش - سرقت اتومبیل ۲۲ درصد کاهش - قتل ۱۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده‌ایم

امان الهی ۳۵ درصد از سرقت‌ها را مربوط به سرقت داخل خودرو دانست.

وی هم‌چنین از کاهش هشت درصدی سرقت‌ها در ۱۵ روز سپری شده از مرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه خبرداد و افزود: دراین زمینه شاهد کاهش ۲۶ درصدی در سرقت اتومبیل، کاهش ۱۸ درصدی در سرقت موتور، کاهش ۶ درصدی در سرقت احشام و کاهش ۱۰ درصدی در سرقت داخل خودرو بوده‌ایم.

فرمانده ناجا استان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۱ باند سارقین در استان شناسایی و دستگیر شدند که براین اساس ۹۶ نفر دستگیر و ۳۹۷ فقره انواع سرقت اعتراف و کشف شد.

امان‌الهی برخورد با اراذل و اوباش را از اولویت‌های کاری ناجا برشمرد و گفت: ۳۱۹ نفر در سال جاری تاکنون شناسایی و مورد برخورد قرار گرفته‌اند.

وی افزود: برخورد با وراد کنندگان و نصابان ماهواره نیز به صورت مستمر در دستور کار بوده و ۴ باند شناسایی و ۳۶۷۸ نفر نیز در این زمینه دستگیر شده‌اند.

فرمانده ناجا استان کرمانشاه در خصوص اقدامات ناجا در برخورد با مواد مخدر اظهارداشت: در حوزه مواد مخدر نیز ۱۷ باند شناسایی و متلاشی شده که ۲۹۳ کیلو کشفیات مواد مخدر بوده و ۱۷ قبضه سلاح نیز ضبط شده است.

وی افزود: در این راستا۱۸۸۸ نفر توزیع کنندگان و قاچاقچیان مخدر دستگیر شده که ۶۳۵ نفر از دستگیر شدگان معتادان کارتون خواب و تابلو بودند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی