ناطق نوری: چاپلوسی کشور را گرفته است

 
 
 

هفته گذشته حسام الدین آشنا مشاور حسن روحانی گفتگویی با یک سایت خبری انجام داد. او در این گفتگو که سعی داشت از پاسخ صریح به سوالات طفره رفته و جوابهای مبهم و کلی بدهد به نکات جالب توجهی اشاره کرد. از جمله سخنان جالب آشنا جمله ای اغراق امیز و تملق گونه در وصف حسن روحانی و دولت او بود. آشنا در بخشی از این گفتگو در بیان دلایل گرایش به روحانی در انتخابات 92 و کمک به او می گوید: «من می‌فهمیدم که یک فردی ظرفیت خیلی بالایی را برای مسئولیت پذیری داشته است همانطور که آن فیلم اول ایشان اسم گذاری شد «این بهاری است که در پشت زمستان مانده است» از نظر ما یک بهاری بود که پشت زمستان مانده بود. زمستان هم یک مقدار زیادی طولانی شده بود.»
 وی ادامه می دهد: «واقعیت این است که برای من 16 سال یا بین 12 تا 16 سال بود. و جرات می کنم بگویم 20 سال.»
گفتنی است این سخنان اغراق آمیز و سیاه نمایی عجیب آشنا از وضعیت کشور در دوران قبل از روحانی در حالی است که ناطق نوری چندی قبل در سخنانش در حرم امام تملق و چاپلوسی و همچنین باندبازی را از دیگر مشکلات کشور دانسته و گفته بود: «رودربایستی، تملق و باندبازی مشکلاتی هستند که همچون موریانه به انقلاب اسلامی ما آسیب می‌رساند.» همچنین هفته گذشته ناطق نوری در گفتگویی ضمن ابراز ناراحتی از عدم رسیدگی به ماجرای تهمت رئیس جمهور سابق به او و پسرش گفت: «خواست من از همه مسئولان و بخصوص قوه قضائیه این است که این نسبت‌هایی که بعضا داده می‌شود رسیدگی شود.... از همه بدتر این شد که فرهنگ ما خراب شد.... در این زمینه اولا فرهنگ جامعه از بین رفت، دروغ، چاپلوسی وتملق و بی اخلاقی متاسفانه در جامعه ما در حال نهادینه شدن است که این بسیار خطرناک است»
آشنا در ادامه گفتگو در پاسخ به سوالاتی درباره نزدیکان و یاران روحانی و میزان اثرگذاری آنان بر رئیس جمهور می گوید: «به هرحال دولت روحانی مشایی ندارد، رحیمی ندارد، ثمره هاشمی هم ندارد. همه اینها آدم هایی هستند که برای آن دولت خیلی هم محترم بودند اما در این دولت از جنس آدم‌های خاص و تافته جدابافته ندیدم.»
این سخن آشنا نیز از آن جهت جالب توجه است که در مدت یک ساله دولت یازدهم مشاوران، ستیاران و اطرافیان روحانی هر از چندی حواشی گوناگونی برای او و دولتش درست کرده اند. اظهارات نسنجیده و انحرافی یونسی دستیار ویژه روحانی درباره شیر و خورشید و مردم اسرائیل و اقلیتهای دینی هنوز فراموش نشده است. یا اظهارات ذلیلانه و غربگرایانه سریع القلم که به عقل منفصل روحانی معروف است در تمجید از فرهنگ غرب و تحقیر فرهنگ ایرانی اسلامی و توهین به مردم کشورمان قابل فراموشی نیست و از همه جالب تر اینکه به کارگیری این نوع ادبیات تملق گونه توسط آشنا در تمجید از روحانی از ویژگیهیای برخی نزدیکان رئیس جمهور سابق در اواخر دولت دهم نیز بود!

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی