مدیرکل امور اجتماعی کرمانشاه: وضعیت نشاط جامعه مطلوب نیست

 

به گزارش حیات غرب به نقل از ایسنا -مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: در حال حاضر از نظر وضعیت نشاط اجتماعی در شرایط مطلوبی نیستیم.

مجتبی قبادی با بیان اینکه نشاط جامعه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، عنوان کرد: شادی و نشاط اجتماعی به عوامل مختلفی از جمله شرایط روحی و روانی جامعه، امید به زندگی و میزان رضایت افراد از خود و دیگران بستگی دارد.

وی شرایط اقتصادی و اشتغال را از جمله عوامل موثر در ایجاد شادی در جوامع عنوان و تصریح کرد: قطعا با بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش اشتغال، امید به زندگی در جوامع افزایش پیدا کرده و به دنبال آن شادی و نشاط اجتماعی نیز افزایش می یابد.

قبادی پیشینه فرهنگی و ژنتیک جوامع را نیز در میزان شادی موثر دانست و عنوان کرد: میزان شاد بودن تا حدی به نوع میراثی که از اجدادمان به ما رسیده نیز بستگی دارد.

وی همچنین شاد بودن محیط زندگی را در شادی افراد جامعه موثر دانست و عنوان کرد: نوع مبلمان و فضای شهری قطعا تاثیر بسیاری در ارتقاء شادی و نشاط جامعه خواهد داشت.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به بهبود وضعیت مبلمان و فضای شهری در سالهای اخیر، گفت: وضعیت فضای شهری می تواند بهتر از این نیز باشد تا بتوان شادی را در جامعه افزایش داد.

قبادی ارتقاء مهارت های زندگی را نیز در افزایش نشاط و شادی جامعه موثر دانست و اظهار کرد: با آموزش این مهارتها سطح رضایت مندی از خود و دیگران افزایش یافته و در پی آن نشاط و شادی در افراد ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: کم شدن سطح توقعات موجب افزایش رضایتمندی افراد از خود و دیگران شده و در پی آن شادی و نشاط در جامعه افزایش می یابد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه به افراط و تفریط های صورت گرفته در جامعه در زمینه شادی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد هر نوع شادی را ناشایست و حرام می دانند و از طرف دیگر برخی لودگی و خارج شدن از چارچوب هنجارهای اجتماعی را شادی می دانند.

وی هر دو این دیدگاه ها را نادرست دانست و اظهار کرد: این مسئله باید مد نظر قرار گیرد که ایجاد فضای شادی در جامعه باید در چارچوب قانون و با برگزاری تفریحات سالمی از جمله ورزش های همگانی، برگزاری جشنواره ها و همایش ها و مسابقات ورزشی و ... باشد

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی