استاندار کرمانشاه در مراسم افتتاح 140طرح مخابراتی:دولت زمینه نشاط و امید را فراهم کرده است

استاندار کرمانشاه گفت: باید با جدیت در راستای توسعه شبکه الکترونیک در استان تلاش کنیم زیرا این موضوع در صرفه جویی در وقت و هزینه مردم بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ مهندس ابراهیم رضایی بابادی در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با تبریک فرارسیدن هفته دولت، افزود: مردم این استان دین خود را در تمامی اعصار به ایران اسلامی ادا کرده اند و بعد از انقلاب اسلامی نیز سالیان طولانی سنگربان انقلاب بوده اند و در جنگ تحمیلی هم با تمام وجود در مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت کردند.

وی در ادامه ظرفیت ها و مزیت های استان را برای حل مشکلات قابل توجه عنوان کرد و گفت: استان کرمانشاه با توجه به این ظرفیت ها می تواند در تمامی بخش ها به عنوان قطب منطقه غرب مطرح باشد و خوشبختانه امروز مرکزیت این منطقه را به عهده دارد.

استاندار کرمانشاه کار و تلاش در زمینه توسعه زیرساخت های ارتباطی را بسیار گسترده، فراگیر و تاثیرگذار در صرفه جویی در وقت و هزینه های مردم عنوان کرد و گفت: توسعه شبکه الکترونیک دولت نقش بسیار مهمی در ایجاد رفاه و آسایش مردم دارد لذا با توجه به معیارهای اسلامی می توانیم این بخش را بیش از پیش توسعه و تعمیق ببخشیم.

وی تصریح کرد: توسعه شبکه الکترونیک دولت در استان علاوه بر اینکه رفاه و آسایش مردم را به دنبال دارد در صرفه جویی وقت و هزینه مردم نیز بسیار تاثیرگذار است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به برنامه های دولت تدبیر و امید برای توسعه و آبادانی کشور گفت: این دولت برنامه های متنوعی برای شکوفایی کشور تدوین نموده و همچنین برای توسعه زیرساخت های ارتباطی نیز دارای برنامه و هدف ویژه است.

وی بیان داشت: دولت در سالجاری موفق شد تورم 45درصدی سال گذشته را به زیر 25درصد برساند و زمینه نشاط و امید را در کشور فراهم کند.

مهندس رضایی همچنین با اشاره به تعامل و ارتباط برقرار شده برای توسعه زیرساخت های ارتباطی در استان گفت:  خوشبختانه تعامل سازنده ای با مدیران فن آوری در استان داریم و به این مدیران اعلام کردیم آنچه که در توان داریم برای توسعه این بخش بکار خواهیم گرفت و از مدیران ذیربط خواسته ایم نهایت اهتمام خود را بکار گیرند تا استان در ردیف استان های برتر در کشور در زمینه توسعه فن آوری قرار گیرد زیرا هیچ مانعی برای کارکردن در استان وجود ندارد.

وی راه اندازی مرکز اطلاعات را از فعالیت های در دست اقدام استان در حوزه فناوری اطلاعات عنوان کرد و از مسئولین کشور خواست تا در این زمینه به استان کمک کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: به توسعه بخش آی تی و فن آوری در استان توجه ویژه داریم  و با توجه به بیکاری جوانان استان از وزیر محترم ارتباطات درخواست داریم تا به توسعه شرکت های دانش بنیان در استان و سرمایه گذاری شرکت های تلفن همراه که در اشتغالزایی موثر هستند توجه ویژه ای داشته باشد.

وی تسریع در اجرای فیبر نوری در اقصی نقاط استان و رفع ضعف پوشش آنتن دهی موبایل را مورد تاکید قرار داد.

استاندار کرمانشاه همچنین از آماده بودن برنامه تحول اداری استان مبتنی بر فناوری اطلاعات در استان خبر داد و گفت: این برنامه برای مدت دو سال آینده اجرا خواهد شد و قرار است همه حلقه های ارتباطی شبکه دولت در شهرهای استان را به هم متصل کند.

شایان ذکر است در این جلسه  140طرح و پروژه مخابراتی استان کرمانشاه با اعتبار 383 میلیارد ریال به افتتاح رسید.

تاسیس و توسعه شبکه کابل، کابل کشی فیبر نوری، ایجاد پورت های پر سرعت در 100 روستای استان، ایجاد ارتباط عمومی در 66 روستای زیر 20 خانوار استان، طرح هم کدسازی و تاسیس و توسعه ایستگاه BTS  تلفن همراه، توسعه پهنای باند لایه لبه استان به میزان 36 گیگابیت، توسعه تجهیزات تکمیلی کانال های بین المللی استان و نصب و راه اندازی سامانه های پایش ترافیک  استان از جمله طرح هایی بودند که در بخش های زیرساخت مخابرات و فن آوری استان به بهره برداری رسیدند.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی