دلیل مرگ ایرانیان از زبان وزیر بهداشت

حیات غرب - هاشمی گفت :  50 درصد از مردم ما به دلیل دچار شدن به امراض قلبی از بین می روند و سن ابتلا به بیماری های قلبی در جامعه ما به 35 سال کاهش یافته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: این وزارتخانه با تلاش و جدیت پیگیر ˈسیمای مرگ ایرانیانˈ، شامل عمده ترین عوامل موثر در مرگ و میر در کشور را شناسایی کرده است.

به گزارش ایرنا، دکتر ˈسیدحسن قاضی زاده هاشمی پنجشنبه شب در گفت و گو با شبکه استانی اترک سیمای خراسان شمالی گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته امراض قلبی و عروقی، پرفشاری خون و سبک نادرست زندگی، اصلی ترین عوامل مرگ در کشور است.

وی افزود: 50 درصد از مردم ما به دلیل دچار شدن به امراض قلبی از بین می روند و سن ابتلا به بیماری های قلبی در جامعه ما به 35 سال کاهش یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اصولا کیفیت مواد غذایی و نوع تغذیه در تامین سلامت بسیار مهم است و وزارت بهداشت با همکاری سازمان استاندارد باید کنترل و نظارت بیشتری بر این حوزه داشته باشد.

دکتر هاشمی در عین حال خواستار توجه مردم به ˈخودمراقبتیˈ شد و گفت: مصرف نمک در کشور ما 5 برابر حد مجاز است که به عنوان یکی از عوامل اصلی ابتلا به فشار خون و متعاقب آن سکته شناخته شده است.

وی باتاکید بر اینکه برنامه اصلی وزارت بهداشت باید به سوی پیشگیری از بیماری و مرگ های زودرس باید سوق یابد، افزود: اینکه ما شمار بیمارستانها و تختها را افزایش دهیم هنری نیست، بلکه باید در وهله نخست از بار بیماری ها کاسته و شمار افراد نیازمند به عمل و بیمارستان را کاهش دهیم.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی