توضیح فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب درباره اشیای نورانی

حیات غرب -  ملک علی اسدی‌فرد  اظهار کرد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) از سال 1387 به عنوان قرارگاهی مستقل در کنار سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی ارتش قرار گرفته است و به تعبیر فرماندهی معظم کل قوا در جنگ نظامی میان نیروهای مسلح به عنوان خاکریز اول و خط مقدم دفاع محسوب می‌شود.

وی افزود: یگان‌های پدافندی سایر نیروهای مسلح نیز تحت تابعیت عملیاتی این قرارگاه قرار دارند و این قرارگاه وظیفه و مسئولیت حراست از آسمان آبی جمهوری اسلامی ایران و تمام مراکز حساس، حیاتی، استراتژیک و شهری را بر عهده داشته و با مجموعه‌ای منسجم با کارکنانی متعهد و مخلص این وظیفه خطیر را با افتخار انجام می‌دهد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب در پاسخ به سؤال خبرنگاری در رابطه با اشیای نورانی دیده شده در آسمان گفت: این اشیا در شب به صورت اشیای نورانی و در روز به صورت پرنده دیده می‌شوند؛ طبق بررسی‌های علمی و تخصصی صورت گرفته مشخص شده است که بیشتر این اشیای نورانی هواپیما‌های عبوری از کریدور هوایی اروپایی ایران و یا هواپیماهای خودی در حال ماموریت هستند.

وی ادامه داد: تمام مشاهدات به صورت دقیق کنترل و به صورت علمی با یکدیگر تطبیق داده شده است و مشخص شده که اکثر این اشیای نورانی هواپیماهای خودی حین ماموریت بوده و یا هواپیماهای عبوری هستند که در کریدور هوایی اروپا به مقصد آسیای شرقی، چین و هندوستان قرار دارند و از مسیرهای عبوری کشور ما در حال عبور هستند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب اضافه کرد: تاکنون در این خصوص به مورد خاصی درباره اشیای نورانی برخورد نکردیم که شیء نورانی مشکوکی وارد کشور شده باشد.

اسدی‌فرد از تقسیم کشور به 9 نقطه از لحاظ پدافند هوایی خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر پدافند هوایی کشور در سه هزار نقطه مستقر است.

وی به آمادگی پدافند هوایی اشاره کرد و افزود: پدافند حتی یک ثانیه هم در حالت غیرآماده نبوده است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب با اشاره به انتقال فرهنگ حماسه، ایثار و شهادت به نسل جوان، تصریح کرد: انقلاب و حماسه دفاع مقدس برگرفته از عاشورا و تاسوعای حسینی (ع) است و یادآوری پیام نهضت سرخ عاشورا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان گرانقدر انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، به طور مداوم و سینه به سینه باعث انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه می‌شود.

وی تعداد شهدای پدافند هوایی کشور را در هشت سال دفاع مقدس 413 نفر اعلام کرد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی