تندرو ها یا کندروها ، برنده دعوای بازارچه های مرزی کیست ؟

پرویز خانمغرب پرس : سلطه بر بازارچه های مرزی را می توان استراتژی تازه گروه های اصلاح طلب استان دانست .
این روزها اصلاح طلبان انشقاقی را در بین خود مشاهده می کنند و مرزبندی بین خود قائل شده اند ،به قول خودشان اصلاح طلبان تندرو و اصلاح طلبان معتدل .
تندروها ساز خود را می زنند و معتدل ها هم بر طبل خود می کوبند . هریک هم مقاصدی را پیگیری می کنند . از پست های مدیرکلی در استانداری تا ریاست سازمان ها و مخصوصا فرمانداری ها از اهداف اولیه آنان به حساب می آید که بازگو کردن توفیق در زمینه احراز این پست ها را به عهده خود دوستان می گذاریم .
هر روز نامزد و کاندیدی تازه را از آستین خود بیرون می آورند و برای فلان پست مدیریتی رو می کنند که البته نتیجه ها با خواست آنها تطابقی نداشته است به طوریکه کار به جایی رسیده که شمشیر مخالفت با استاندار و تصمیماتش را از رو بسته اند و زبان به تهدید باز کرده اند .

در همین کارزار پست گرفتن ها و تقسیم غنائم پس از انتخابات ریاست جمهوری ، اصلاح طلبان تندرو اهدافی را برای خود ترسیم کردند و معتدل ترها اهدافی دیگر . طبیعتاَ برخی از این اهداف مشترک است و وقتی کار به تسلط بر نقاط مشترک رسید هریک از خجالت دیگری درآمد و گفت و گفت و گفت !

آخرین صحبت ها هم حول محور بازارچه های مرزی می چرخد که انگار دوستان خواب شیرینی برای به چنگ آوردن آن دیده اند به طوریکه خودشان از خودشان صدایشان درآمده است .
در چنين وضعيت و شرايط اقتصادی که بر کشور حاکم است بازارچه هاي مرزي با دو هدف اصلي توسعه مبادلات تجاري با كشورهاي همسايه و ايجاد اشتغال در مرز بنياد نهاده شدند كه نتايج مؤثري چون ايجاد امنيت پايدار ؛ كاهش قاچاق كالا ؛  سالم سازي مبادلات مرزي ؛ كاهش مهاجرت از مناطق مرزي ؛ كمك به واحدهاي توليدي حاشيه مرزها  و توسعه روابط سياسي ؛  فرهنگي و اقتصادي ؛ كشورهاي همسايه را در برداشته است  .
مناطقی که می تواند منبعی برای کاهش فقر و بیکاری جوانان امروز باشد به محلی برای مناقشات سیاسی آقایان تبدیل شده است و از هم اکنون مشخص است که کسی کوچکترین دغدغه ای برای رفع مشکلات بیشمار مردم ندارد و فقط و فقط منافع گروهی را دنبال می کند .
هنوز کسی به این بازارچه ها دسترسی پیدا نکرده است و اینهمه جار و جنجال به خود می بیند، اگر فردی از تندروها یا کندروها به این مسند برسد چه اتفاقاتی خواهد افتاد ؟ جریان تکراری بهره برداری های شخصی و گروهی محتمل گزینه اتفاقات خواهد بود .
آقایانی که داعیه خدمت به مردم را دارند و از هر تریبونی برای بیان صحبت های عوام فریبانه در جهت خدمت به خلق الله و نه منافع حزبی و گروهی استفاده می کنند ، به تبعات درگیر کردن بازارچه های مرزی در بازی های سیاسی فکر کرده اند ؟
بهتر است آقایان به شعارهای خود جامه عمل بپوشانند و باری اضافه را بر دوش مردم رنج دیده استان تحمیل نکنند ، کمک به حال و روز این مردم پیشکش .

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی