سيد حسن خميني:اسلام امام کاریکاتوری نبود

سيد حسن خميني به صراحت اين تعبير را درباره کساني به کار برد که اگرچه در ابتدا ساکت بودند ولي (بعدا به سفره آماده رسيدند و شديدا طرفدار امام شدند) پس از آن هاشمي رفسنجاني از کساني سخن گفت که اگرچه اين روزها ادعاي انقلابي گري دارند، اما چندسال قبل از پيروزي انقلاب به صراحت مبارزه با شاه را حرام اعلام کرده بودند.موضوعي که قهر 10ساله مقام معظم رهبري در دوران مبارزه با آنان را به دنبال داشت.

هاشمي رفسنجاني، درپایگاه اطلاع رسانی خود از ديدار خانواده شهيد قدوسي با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام آورده است: هاشمي از خاطرات شيرين دوران مبارزه که ميگويد. از خاطرات تلخش هم ميگويد. جالب است که تلخ و شيرينش خاطراتش، هر دو از روحانيت است!. خاطره شيرينش ّ که از شهيد قدوسي بود. خاطره تلخش اما از روحانيت کم فروش است. نام شخصيتي را هم ميبرد.

هاشمي در ادامه ميگويد: دو نفري – به اتفاق آيت الله خامنه اي- صبحانه رفتيم منزل آقاي قدوسي. اين آقا هم آنجا بود. نشستيم تا ظهر با او بحث کرديم تا قانعش کنيم. براي ادامه مبارزه. آخرش هم گفت من اين مبارزه را حرام ميدانم! به جامعه مدرسين هم گفته ام، مبارزه با شاه حرام است! آقاي خامنه اي از او پرسيدند: دليلت چيه؟ آن آقا در جواب گفته بود: مبارزه اي که مجاهدين و چپي ها در آن باشند، حرام است! آقاي خامنه اي هم به تلخي به او گفته بود: اگر اهل مبارزه نيستي، خب مبارزه نکن ولي لااقل مبارزه را با اين حرفها خراب نکن! آقاي هاشمي در ادامه ميگويد رهبري از سال 48 تا سال 57 با آن آقا يک کلمه

هم حرف نزد.

سيد حسن خميني هم از کساني ميگويد که اگرچه در دوران مبارزه ساکت بودند، اما امروز انقلابي

شده اند . وی گفت :تحريف که بازگرداندن يک شيء از معناي اصلي اش است در دو نوع مستقيم

و غير مستقيم رخ ميدهد . جلوگيري از اين نوع تحريف را وظيفه همگان میدانم . متأسفانه امروز اينگونه است که اگر نفع افراد در يک تحريف بود، در قبال آن سکوت ميکنند و اگر ضرري به آنها وارد ميکند

حرف ميزنند و اعتراض ميکنند و اگر خاطره اي به نفع شان بود سکوت اختيار کرده و در غير اين صورت معترض ميشوند.

اگر چشم، يک دهم صورت شما يا بيني يک چهارم آن است، در کاريکاتور اين نسبتها به هم ميخورد و کسي که آن را ميبيند شما را در آن ميبينيد اما اين تصوير واقعي شما نيست.

بنابراين اگر درون يک مکتب فکري هم نسبت ها به هم ريخته شود آن مکتب تحريف غير مستقيم شده است.

يادگار امام با تأکيد بر اينکه اسلام  امام کاريکاتوري نبود، گفت: اگر يک نفر جلوي من و شما شرب خمر کرد او را طرد ميکنيم، اما اگر او غيبت کند، تهمت بزند و دروغ بگويد پشت سر او ممکن است نماز هم بخوانيم! در حالي که در دين خدا غيبت از زنا هم بدتر است. چرا نسبت به غيبت حساس نيستيم؟

چون اسلام ما کاريکاتوري شده است و تناسبها در ذهن مان به هم ريخته است. اما نزد امام اينگونه نبود و هرکس جلوي ايشان غيبت ميکرد ايشان چهره اش در هم تنيده ميشد و بشدت

برخورد ميکردند. 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی