مسئولین شهرداری باید جوابگوی ساخت‌و‌ساز در پارک کوهستان باشند

 ساخت و ساز غیر مجاز

در اینکه طاق بستان چشم و چراغ کرمانشاه است هیچ شکی نیست و همه مسئولین استان برآن تاکید دارند، تاجایی که چندسالی است که مسئولین میراث فرهنگی با اجرای فازهایی از طرح بزرگ و جامع ساماندهی تاق بستان قصد دارند که آن را در لیست میراث جهانی بشر (یونسکو) ثبت کنند، اما در این بین هر از گاهی خبری از ساخت و سازهای جدید افرادسودجو، دل دوستداران میراث فرهنگی این دیار را رنجور و از سویی دیگر جهانی شدن تاق بستان را با هاله ای از ابهام مواجه می کند. 

اخیرا در بالاترین قسمت پارک کوهستان کرمانشاه (پارک غربی طاق بستان) افرادی سودجو اقدام به ساخت و ساز رستوران و کافی شاپ بدون رعایت ضوابط میراثی کرده اند.
علیرضا مرادی بیستونی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این باره اظهارکرد: پارک کوهستان یا همان پارک غربی تاق بستان جزء محدوده میراث فرهنگی محسوب می شود و هرگونه ساخت و ساز در آن نیازمند گرفتن استعلام از این اداره کل است.
 وی ادامه داد: از چند سال پیش که کار مطالعات و اجرای طرح جامع ساماندهی تاق بستان را شروع کردیم توسط شرکت مشاور آتک نقشه هایی تهیه شده که هرگونه تغییری در این مجموعه باید براساس آن نقشه ها صورت گیرد.
 معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: پارک غربی تاق بستان نیز بخشی از طرح جامع ساماندهی تاق بستان است که نیاز است هرگونه تغییری در آن برابر با مطالعات صورت گرفته شرکت مشاوره ای آتک انجام گیرد.
 وی در خصوص ساخت و سازی که اخیرا در بالاترین قسمت پارک غربی تاق بستان صورت گرفته، یادآور شد: کارشناسان میراث فرهنگی استان به محض اطلاع از این موضوع از محل ساخت و ساز بازدید کرده و مشخص شده که برای این ساخت و ساز، شهرداری کرمانشاه هیچگونه استعلامی از میراث فرهنگی به عمل نیاورده است و در این مورد به هیچ وجه برابر با ضوابط و مطالعات صورت گرفته توسط شرکت آتک اقدام نشده است.
 مرادی بیستونی خاطرنشان کرد: انجام این ساخت و ساز یک تخلف آشکار و مبرهن است که مسئولین شهرداری کرمانشاه باید پاسخگوی آن باشند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی