حیات غرب - یکی از ملزومات توسعه استان کرمانشاه راه ، بزرگ راه و راه آهن است . هر استانی که در این زمینه رشد کند می تواند به رشد ،توسعه و شکوفایی استان امیدوار باشد . تاریخ این استان نشان می دهد کرمانشاه یکی از مسیر های اصلی جاده ابریشم بوده .علاوه بر آن گذر گاه اصلی زائران عتبات عالیا ت استان کرمانشاه است . در طول تاریخ انقلاب بار ها و بارها مسئولین در خصوص ضرورت گسترش راه و راه آهن این استان به تفصیل سخن گفته اند . هیچکدام از استانهای همجوار قابلیت ویژه کرمانشاه را ندارند . آن استان ها در زمینه توسعه استان خصوصا گسترش راه اقدامات چشمگیری انجام داده اند . ولی متاسفانه در استان زر خیز کرمالنشاه حرکت در این خصوص یا راکد است و یا بصورت لاک پشتی حرکت می کند . یکی از دلایل عمده آن عدم مطالبات مردم در این خصوص است . وقتی سطح توقع مردم پایین نگه داشته شود و به مطالبات اندک و دم دستی دلخوش باشیم ، بسیار طبیعی است که مسئولین هم بصورت جدی پیگیر مطالبه اساسی و زیر بنایی نباشند و این طرح حیاتی همچنان بی نتیجه باقی بماند . راه آهن همچنان مسیر مبهمی را دارد کمر بندی های شرقی و غربی شهر وضعیت نابسامانی دارد . مسیر راه کربلا غیر استاندار بوده و همچنان قربانی می گیرد . این مسیر با این وضعیت نمی تواند بعنوان مسیری توریستی شناخته شود . جاده ها ی استان در بخش غربی و جنوبی همچنان در سیطره کامل کامیون های نفت کش عراقی است که هیچ حاصل چشمگیری برای استان ندارد .
با خبر شدیم شب چهارشنبه 10 دی ماه معاون وزیر راه و شهر سازی به استان کرمانشاه وارد می شوند . این یکی از فرصتهای طلایی است که می توان مطالبات مردم را بصورت جدی در این خصوص خواستار شد و مشکلات راه و راه آهن را مطالبه کرد . امیدواریم نمایندگان محترم استان کرمانشاه در این خصوص تلاشی جدی از خود نشان دهند و به وعده های دوردست و تو خالی دلخوش نکنند .