سوء استفاده ضد انقلاب از ماجرای هتل تارا -در مهاباد

به گزارش حیات غرب به نقل از مرصاد نیوز -رسانه های غیر حرفه ای معاند کورد زبان که همواره در راستای برهم زدن آرامش مناطق کورد نشین فعال بوده و البته به نتیجه ای نرسیدند، این بار اعلام کردند که صاحب یک هتل در مهاباد برای تبدیل هتلش به یک مکان اقامتی 5 ستاره ، دختری را در اختیار یک مأمور اطلاعاتی قرار داده است و دختر نیز خود را از طبقه فوقانی هتل به پایین پرتاب می کند!!!

 

در حالی که به راحتی از چارچوب خبر می توان دریافت که چنین موضوعی چقدر می تواند مقرون به صحت باشد. اصلا ارتقاأ یک هتل چه ارتباطی با یک مأمور اطلاعاتی می تواند داشته باشد؟

 

صاحب هتلی که به دنبال ارتقای محموعه خود بوده است چه دخل و تصرفی می تواند داشته باشد و با چه اطمینانی از حفظ آبرو و شرایط می تواند یکی از کارکنان هتل را در اختیار فرد دیگری بگذارد. دختری که آنقدر غیر قابل کنتل است که خود را از ساختمان به پایین پرت می کند؟

 

این دو موضوع چقدر می تواند به اضافه شدن یک ستاره به هتل کمک کند؟

 

در حالی که در گزارش ها آمده است مردی که هنگام سقوط دختر مهابادی در کنارش بوده گفته که چندین بار از او خواستم تا از پنجره به بیرون نرود، اما او از ترس رو به رو شدن با والدینش از پنجره بیرون رفت.

 

خانواده دختری که خودکشی کرده است هم اعلام کرده است که برای پیگیری موضوع راهی جز قانون را نمی پذیرد.

 

فرماندار شهرستان مهاباد نیز در گفتگو با خبرگزاری ها اعلام کرده که فرد متهم به ایجاد این حادثه در بازداشت پلیس است و هیچ سنخیتی با مأموران امنتی یا چیزی شبیه به آن ندارد.

 

 'جعفر کتانی' فرماندار مهاباد امروز جمعه به خبرنگار کردپرس گفته است: علی رغم تاکید خانواده قربانی حادثه هتل تارا این شهرستان، بر پیگیری این حادثه از طریق قانون، عصر روز گذشته عده ای از جوانان مهاباد که احساسات آنها جریحه دار شده بود، در مقابل ساختمان هتل تارا تجمع کردند.



وی افزود: در این تجمع هیچ گونه شعار سیاسی سر داده نشد و تنها تجمع کنندگان علیه مدیر این هتل شعار دادند وبه گواه آنها خشونتی از سوی نیروی انتظامی اعمال نشد ولی متأسفانه هتل تارا به آتش کشیده شد و مقداری از وسایل و تجهیزات هتل از ساختمان خارج شد.

 

همچنین نشست فوری روز جمعه  علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی با گروهی از خبرنگاران درباره موضوع مرگ دختر مهابادی و حوادث دیروز مهاباد در محل استانداری آذربایجان غربی اختصاص یافت که مشروح  اظهارات وی به شرح زیر است:
به جد پی گیر ماجرا هستیم
روز یکشنبه 13 ام اردیبهشت ماه در محل هتل تارای شهر مهاباد یک خانم از طبقه چهار این هتل سقوط کرده و این حادثه منجرب  فوت وی می شود که لازم است این حادثه را به خانواده محترم وی تسلیت عرض کنم و به آن ها اعلام میکنم که ما به جد پی گیر این موضوع هستیم.
متهم احتمالی دستگیر شده و تاکید شده که قوه قضائیه با دقت و قاطعیت تمام پی گیر این موضوع باشد.
هیچ نیروی امنیتی، نظامی و دولتی در مرگ فریناز نقش نداشته است
به دنبال این حادثه سایت های عمدتا بیگانه و آن هایی که توسط ضد انقلاب هدایت می شوند شروع به فضاسازی کردند که نفری از نیروهای امنیتی در آنجا حضور داشته و برخی اتفاقات  باعث شده که این خانم در حین فرار از آنجا جان خود را از دست دهد.

من خدمتم شما عرض میکنم که این متهم احتمالی متعلق به بخش خصوصی است و هیچ ارتباطی با هیچ نهاد امنیت و دولتی ندارد. ایشان در آن هتل مستقر بودند تا مسئولین هتل را در جهت ارتقاء هتل راهنمایی کنند و به عنوان یک مشاور بخش خصوصی در آنجا حضور داشتند و هیچ ارتباطی با نهاد های امنیتی و دولتی ندارد.
تاثر جوانان مهابادی را طبیعی میدانیم
به دنبال این فضاسازی ها متاسفانه  عده ای از جوانان مهابادی تحریک شده و در جلوهتل حاضر می شوند و اقدام به آتش زدند هتل در روز پنج شنبه میکنند. اینکه با توجه به فضای موجود احساسات مردم و جوانان مهابادی متاثر بشود، ما از این جهت موضوع را طبیعی میدانیم ولی دوستان میدانند که ممکن است چنین اتفاقی در هر جای کشور بیفتد اما این دلیل نمی شود که بخاطر این احساسات چنین اتفاقی در مهاباد بیفتد.
فرصت های سرمایه گذاری و گردشگری مهاباد زیر سئوال رفت
البته ما بنای بر خویشتن داری  در برخورد نیروهای نظامی و انتظامی در برابر این اتفاق داشتیم و تصمیم گرفتیم که دوستان با نهایت خویشتن داری با این مسئله رو به رو شوند. متاسفانه این جوانان احساساتی این خویشتن داری پلیس را بر نتابیدند و متاسفانه هرچقدر که میتوانستند به هتل تارا خسارت وارد کردند.
البته، این دوستان ظاهرا مسئول هتل را در این رابطه مقصر دانستند که این موضوع هم در حال بررسی است. اما آن چیزی که لازم است اینجا نسبت به آن توجه کنیم، این است که این حرکت متاسفانه جایگاهی که مهاباد در چند سال گذشته برای سرمایه گذاری ایجاد کرده بود را زیر سئوال برد.
با معترضین خویشتن دار بودیم اما این خویشتن داری همیشگی نیست
این خویشتن داری همیشگی نخواهد بود اگر احساس کنیم که گروه هایی این احساسات جوانانمان را به کانال ها و مسیر های دیگری میکشانند، آن وقت مطمئن باشند با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.
ما احساسات جوانانمان را طبیعی میدانیم و آن ها را درک میکنیم، اما اگر احساس کنیم که گروه های بدخواه نظام و مردم در این حرکات دست دارند ما دیگر خویشتن دار نخواهیم بود.
این اتفاق و این حرکات از دیروز احساس شده و از دیروز کانال های معاند و ضد انقلاب و کموله دارند این موضوع را تهییج میکنند. دوستان بدانند که ما دیگر با خویشتن داری برخورد نخواهیم کرد و با قاطعیت وارد میدان می شویم.
والدین مهابادی جوانان خود را توجیه کنند
لذا باز تاکید میکنم والدین محترم و مردم فهیم و افراد ذی نفوذ مهابادی جوانان خود را توجیه کنند و از ادامه این مسیر اشتباه جلوگیری کنند.
ما پی گیری قضیه هستیم، دستگاه قضا پی گیر موضع است و متهم احتمالی در اختیار دستگاه های امنیتیست لذای جای هیچ نگرانی وجود ندارد. مطمعنا اگر خاطای وی ثابت  شود با قاطعیت با موضوع برخورد خواهد شد.
هیچ تیراندازی در مهاباد صورت نگرفته است
هیچ تیراندازی دروقایع دیروز انجام نشده منتها در حین آتش سوزی هتل، یک عده جلوی ماشین های آتش نشانی را گرفتند  و این باعث شد که درگیری هایی به وجود بیاید، اشیائی پرتاب شده، سنگ پرتاب شده و در این حین تعدادی هم از نیروهای انتظامی و مردم ما مجروح شدند که بلافاصله با آمادگی که در بیمارستان مهاباد ایجاد شده بود جهت معالجه اعزام شدند.
اکثریت اینها به صورت سرپایی مداوا شدند اما دونفر مجروح داشتیم که این ها در مهاباد و تبریز بستری هستند و حال عمومی آن ها خوب است. یکی از این دو نفر هم از بیمارستان مرخص شده است.
آخرین گزارش پلیس از علل سقوط و مرگ فریناز چیست؟
بعضی مسائل هست که به حریم شخصی افراد برمیگردد و رسانه ای کردنش را به مصلحت نمیدانیم. اما آن چیزی که اتفاق افتاده این است که بین مرحومه و این فرد ارتباطی ایجاد شده-در حد صحبت کردن و آشنا شدن و احتمالا این ها قصد ازدواج با یک دیگر را داشتند. دختر جوان در حال انتقال از بالکن اتاق به بالکن اتاق دیگر سقوط میکند.
رسانه های معاند دروغ میگویند/هیچ تعرضی وجود نداشته است
موردی که سایت های معاند اعلام کردند واقعیت ندارد. به صراحت میگویم پزشکی قانونی اعلام کرده که هیچ تعرضی وجود نداشته است.
هم تجمع دیروز و هم تجمعی که اعلام کرده اند امروز برگزار می شود اکثرا توسط کومله و دموکرات هدایت می شود و این برای ما مسلم است. طبیعتا میخواهند فضا را در جهت به آشوب  کشیدن شهر هدایت کنند. تمهیدات لازم انجام گرفته و مطمعنا اقدامات مناسبی در این راستا انجام خواهد شد.
از جوانان عزیز میخواهم که به فراخوان ها توجه نکنند
بازهم از مردم مهاباد و جوانان فهیم خواهش کنم که به این فرخوان جواب ندهند چون این فراخوان توسط ضد انقلاب است. این ها دارند فرصت های سرمایه گذاری مهاباد را زیر سئوال میبرند.
اتفاقی که درمهاباد افتاد، طبیعتا فرصت های سرمایه گذاری را تحت شعاع قرار میدهند. فکر میکنیم این جوانان احساساتشان جریحه دار شده برای همین سعی کردیم قصه را مدیریت کنیم. بنابراین ادامه داستان چون به دست ضدانقلاب افتاده، ممکن است این خویشتن داری اتفاق نیفتد. فضای مجاری مسموم شده، اخبار غلط تیراندازی و کشته شدن مردم در شبکه های اجتماعی منعکس شده است اما من الان دقیق ترین اخبار را در اختیار شما قرار میدهم.
در اتفاقات دیروز 25 نفر زخمی شدند که هفت نفر از آن ها از ماموران انتظامی است.
200 جوان 15 تا 22 ساله به این اقدام دست زدند و بقیه صرفا برای کمک و تماشای موضوع در محل حاضر بودند.
خانواده فریناز قانونا پی گیری ماجرا هستند
خانواده دختر مهابادی هیچ نقشی در اتفاقات دیروز ندارند. مادر متوفی که در قید حیات اند تاکید داشتند ما جز از راه قانونی پی گیری دیگری نخواهیم داشت و همکاری خوب و نزدیکی با آن ها داریم.
در حین آتش سوزی سه نفر از خود  اتش زنندگان هتل در اتش گیر کرده بودند که توسط مامورین آتش نشانی نجات یافتند.

 

دروغی که حتی رسانه شایعه پراکنی بریتانیا هم تأیید نکرد

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، پرداخت و وارونه نمایی این خبر از سوی رسانه های غیر حرفه ای کومله و دموکرات به اندازه ای بود که حتی بی بی سی فارسی هم زیر بار آن نرفت.

 

رسانه استاد شایعه پراکنی بریتانیا در انعکاس حوادث روز گذشته نوشت: بی بی سی فارسی نمی تواند صحت این خبر را تأیید کند.

 

 

این در حالی است که همواره این شبکه تلویزیونی وزارت خارجه بریتانیا  از هیچ جوسازی برای ایجاد آشوب و تفرقه ابایی نداشته است.

 

هدف سوء استفاده از خبر خودکشی دختر مهابادی چه بود؟

 

همانطور که در ابتدای گزارش گفته شد، یکی از شرایطی که معمولا رسانه های ضد انقلاب دست به استفاده از تاکتیک دروغ بزرگ می زنند در شرایطی است که واقعه ای مهم در راستای وحدت افزایی مخصوصا در میان اقوام و قومیت ها در حال شکل گیری است.

 

رسانه های وابسته به احزاب فراری کومله و دمکرات از مدت ها قبل مانور خود را در راستای تخریب کنگره عظیم شهدای پیشمرگ کرد مسلمان آغاز کرده بودند.

 

در حالی که قرار است روز 28 اردیبهشت سال جاری خانواده های هزاران نفر از شهدای پیشمرگان مسلمان کرد که نماید یگانگی قومیت های ایران در دفاع از کیان ایران اسلامی و جانفشانی برای آن هستند در یک کنگره بزرگ گرد هم بیایند، رسانه های معاند کومله و دمکرات به تخریب و فضاسازی علیه این گردهمایی بزرگ پرداختند.

 

تحریک مردم و دروغ پراکنی این رسانه ها از ماه های گذشته شدت یافته و به دروغ بزرگ هتل تارا در مهاباد ختم شد.

 

تردیدی نیست که مردم آگاه و هوشمند ایران اسلامی مخصوصا کردهایی که کمر به حفظ صلابت ایران بسته اند چندان به تبلیغات و دروعپراکنی رسانه های معاند وقعی نمی نهند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی