جنتی :وضع ما خیلی بد است. بی‌نظمی و بی‌قانونی و ارتشاء در برخی از دستگاه‌های اداری و قضایی بیداد می‌کند.خشکسالی ناشی از گناه است .

حیات غرب - آیت‌الله جنتی عضو فقهای شورای نگهبان گفت: ما چرا نباید باور کنیم خشکسالی‌ها، عدم نزول برکات و قحطی ناشی از گناهان است. طبق فرازهای ابتدایی دعای کمیل، گناه باعث می‌شود دعای ما حبس شده و مستجاب نشود. گناه باعث می‌شود بلا بر انسان نازل شود.

وی یادآور شد: البته اینها بخشی از اثرات گناهان است که بیشتر ناظر به این دنیاست. بدبختی ما بیشتر معطوف به عالم آخرت است. مطابق آیات قرآن خداوند در روز قیامت بندگان را از قبور بیرون می‌آورد و صورت مثالی گناهان را به او در قالب عذاب نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بهترین اعمال از دیدگاه پیامبر اسلام (ص) ترک محرمات الهی است اظهار کرد: متأسفانه گناهان متعددی گریبان جامعه امروز ما را گرفته است. در زمینه مسائل اجتماعی، وضع ما خیلی بد است. بی‌نظمی و بی‌قانونی و ارتشاء در برخی از دستگاه‌های اداری و قضایی بیداد می‌کند و رباخواری به شدت شایع شده است. برخی از بانک‌ها رسماً ربا می‌دهند. در بازار رسماً ربا می‌خورند. ربایی که حکم آن از زنای با محارم هم بدتر است. آیا این گناهان موجب قطع رحمت الهی و غضب او نمی‌شود؟

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی