حیات غرب - محمدرضا مقدسی - دغدغه نحوه گزینش ، اشتغال و تحصیلات تکمیلی در رشته مددکاری همواره بعنوان یکی از مشکلات مددکاران اجتماعی در سطح کشور مطرح است .
تاسیس دبیرستانهای مددکاری یکی از امکاناتی است که میتوان علاقه مندان به این رشته مددکاری را استعداد یابی ومشاوره شغلی نمود . با هدایت تحصیلی می توان مستعدین را به ادامه تحصیل مددکاران ارغیب کرده و حتی اشتغالزایی آنها را ساماندهی کرد .
درخصوص اهمیت وضرورت مشاوره و هدایت تحصیلی مطالب فراوانی گفته شده .برای اثر بخشی وارتقا کیفی ساختار آموزشی و خدمات مددکاری اجتماعی درکشور ضرورت دارد افراد مستعد ازهر لحاظ مورد سنجش و پایش و بررسی قرارگیرند . چه بهتر که کشف این استعدادها و رغبتها در سنین شکل گیری شخصیت باشد. مددکاری اجتماعی توانایی های شخصی و شخصیتی ، هیجانی و عاطفی و سایر ویژگیهای فردی و اجتماعی ویژه ای را طلب میکند که شناسایی و جذب و پرورش آن هر چه زودتر انجام گیرد به یقین بهتر است.
امیدواریم در سیستم آموزش و پرورش این ضرورت به نحوه مطلوب احساس شود و همانند سایر رشته ها در کنار شناسایی و پرورش استعدادهای نوجوان و فرزندان عزیز این آب و خاک ، دانش آموزان علاقه مند ومستعد به حرفه مددکاری اجتماعی هم بتوانند تحصیل در این رشته را از دوران نوجوانی واز سنین دبیرستان آغاز کنند.
رشد فزآینده آسیب های اجتماعی همانند آمار بالای طلاق- سوانح و تصادفات - بلایای طبیعی - اعتیاد ضرورتهای غیر قابل اغماضی هستند که موجب میشود به شکل ساختاری و بنیادی به جایگاه مددکاری اجتماعی در وزرات آموزش و پرورش بیاندیشم .انتظار میرود این پیشنهاد توسط اداره کل اموزش و پرورش استان مورد بررسی قرار بگیرد وکما فی السابق شاهدپیشتازی و نوآوری برادران عزیزان خود در این حوزه باشیم و انشاالله بزودی شاهداین باشیم که دانش آموزان مستعد و علاقه مند در دبیرستانهای مددکاری اجتماعی مشغول به تحصیل شوند .