اجرای حکم متجاوز به عنف و قاتل دختر بچه در سنقر

حیات غرب - در پی مرگ هولناک توام با آزار و اذیت دختر بچه معصوم سنقری به نام حنانه غیاثی در اواخر خرداد ماه سال جاری که به شدت عواطف و احساسات عمومی و غیرت دینی مردم منطقه را مجروح کرده بود ، پس ازپیگیری بسیار جدی دستگاه قضائی و تسریع کم سابقه در کشف ، دستگیری ، دادرسی از دادسرا تا دیوانعالی با رعایت تمام تشریفات قانونی آن و اجرای قاطعانه در ملأ عام ، سحرگاه روز چهارم مرداد ماه 95 ع. احمدی مجرم این پرونده با حضور اقشار گسترده مردم ، رئیس کل و برخی مقامات دستگاه قضائی استان و مقامات قضائی محلی و دیگر مسئولان شهرستان در محل حادثه به دار مجازات آویخته شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه که به سبب پیگیری مجدانه شخصی خود در هدایت پرونده تا استیذان و اجرای آن نقش محوری ایفا کرد در جمع مردم شهرستان سنقر ضمن تبیین  روند قضائی پرونده و آیین دادرسی مربوط به آن از تلاشهای همکاران قضائی شهرستان ، نیروهای امنیتی نظامی و انتظامی تشکر کرد.

دکتر محمد رضا عدالت خواه برابری اجرای حدود با بارش چهل روز باران به مثابه شستشوی پلیدی های جامعه برشمرد و افزود: این حکم التیامی بر قلب مجروح خانواده این طفل معصوم و تشفی و تسکین افکار عمومی است و در عین حال تذکار و عبرتی است برای همه ی ما و هشداری برای مخاطرات و مکاید شیطانی است که هیچ کس در هیچ جایگاهی مصون و مبرا از آن نیست. مراقب باشیم که نفس خود را تبرئه نکنیم . وسوسه شیطان در کمین همه ماست باید متوسل به فضل الهی باشیم که ما را در کنف التفات خود محافظت کند و تقوا پیشه کنیم.

عالی ترین مقام مقام قضائی استان در اشاره به حدیثی از امیرالمومنین (ع) خطاب به اجتماع کنندگان مراسم اجرای حد گفت: ما تنها باید عبرت بگیریم و این مجرم به مجازات عمل خود می رسد . اسلام عزیز ما در کنار تأکید بر اجرای حدود ، به کسی اجازه نداده به مجرمی که مجازاتش را تحمل می کند اهانتی بکند . هر گونه واکنش احساساتی به مجرم و پرخاش و تعدی موجب مسئولیت شرعی می شود. کسی حق اهانت به خانواده و فرزندان او را ندارد چرا که در این ماجرا گناهی ندارند و این مسأله باید مورد توجه همه شما قرار گیرد.

وی ادامه داد : اگر امروز به فضل خدا و عنایت ستاریت او آبرومندانه زندگی می کنیم نباید فریفته این وجاهت تضمین نشده و بسیار متزلزل خواهد بود و ضمن اعتبار از این اتفاقات برای صلاح خود و جامعه دعا کنیم.

پس از سخنان رئیس کل دادگستری ، حکم با غریو تکبیر حضار و شعارهای تشکر آمیز مردم از دستگاههای قضائی و امنیتی و انتظامی اجرا شد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی